autor: Łukasz Szliselman
SteamOS bez gier na wyłączność
Studio Valve Software nie będzie tworzyć tytułów wyłącznie na SteamOS lub komputery Steam Machines. Polityka firmy obejmuje rozszerzanie dostępności gier, a nie sztuczne wiązanie ich z jedną platformą sprzętową.
W wywiadzie dla serwisu IGN studio Valve Software zapewniło, że nie stworzy żadnej gry przeznaczonej wyłącznie na SteamOS lub komputery Steam Machines. Greg Coomer otwarcie wyznał:
„Nie zobaczycie od nas żadnego wielkiego ‘ekskluziwa’ na SteamOS. Nie mamy zamiaru robić czegoś takiego.”
Przedstawiciele studia wyznają, że wypuszczanie produkcji na siłę ograniczonej do jednej platformy sprzętowej byłoby niezgodne z ich polityką wychodzenia naprzeciw potrzebom klienta. Z tego powodu Valve zachęca również swoich partnerów do produkowania gier na wiele różnych urządzeń.
Oczywiście może się zdażyć, że niezależny deweloper o wąskich zasobach finansowych stworzy grę wyłącznie na SteamOS, ale to już zupełnie inna sytuacja. Coomer przyznał, że celowe ograniczanie tytułu do jednej platformy jest „dość głupie”. Właściciele Steama mają nadzieję, że za kilka lat sztuczne limity sprzętowe całkiem odejdą do przeszłości.
Czyżby Valve miało okazać się prekursorem zmian w branży? Ostatnie zapowiedzi studia mogłyby na to wskazywać. Ekipa przygotowuje obecnie system operacyjny SteamOS o otwartej strukturze, dedykowane mu komputery Steam Machines (pierwsze zdjęcia znajdziecie w tym miejscu) oraz oryginalny kontroler Steam. Rozrasta się również platforma dystrybucji cyfrowej Steam, która obecnie ma ponad 65 milionów aktywnych kont. Z zaciekawieniem będziemy obserwować kolejne ruchy Valve.