Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2023, 13:09

autor: Adrian Werner

Starfield przysłużył się Game Passowi, usługa ustanowiła nowy rekord

Starfield okazał się prawdziwym hitem Game Passa, pozwalając usłudze ustanowić rekord w dziennej liczbie nowych subskrybentów.

Źródło fot. Microsoft
i

Firma Microsoft udostępniła wyniki finansowe za miniony kwartał, czyli okres of 1 lipca do 30 września 2023 r. W raporcie podsumowującym ten okres najbardziej interesują nas fragmenty dotyczące gier.

  1. Prezes Microsoftu, Satya Nadella, pochwalił się, że premiera Starfielda mocno przysłużyła się Game Passowi. W dni debiutu gry usługa ustanowiła dzienny rekord liczby nowych subskrybentów.
  2. Do tej pory w Starfielda zagrało już ponad 11 mln osób. W skład tej liczby wchodzą zarówno gracze, który zakupili ten tytuł, jak i ci, którzy sprawdzili go dzięki Gam Passowi.
  3. Przychody z tytułu gier i usług Xbox wzrosły o 13%.
  4. Raport nie uwzględnia jednak tylko dobrych wieści. Przychody ze sprzedaży konsol Xbox i akcesoriów zmalały o 7%. W sumie przychody całego działu Xbox wzrosły jednak o 9%, gdyż skok w grach i usługach był znacznie większy niż spadek dziale sprzętowym.
  5. Z kolei przychody całego koncernu Microsoft wzrosły do 13%, osiągając kwartalną wartość 56,5 mld dolarów, a zysk netto wyniósł 22,3 mld dolarów (spadek o 27%).

Podczas omawiania wyników prezes Satya Nadella potwierdził również, że po sfinalizowaniu przejęcia firmy Activision Blizzard koncern Microsoft jeszcze mocniej skoncentruje się na grach, zarówno w kwestii ich produkcji, jak i działalności wydawniczej. Jak tłumaczy, rynek gier cały czas rośnie i z każdą generacją konsol stają się one coraz popularniejsze, więc inwestowanie w ten segment jest kluczowe dla firmy. Warto wspomnieć, że po przejęciu Activision Blizzard Microsoft będzie najpewniej drugim największym wydawcą na rynku pod względem przychodów (za chińskim Tencentem).

  1. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej