Starfield na porównaniach graficznych; wersja na Xbox Series S wygląda zaskakująco dobrze
Do sieci trafiły pierwsze porównania graficzne gry Starfield na różne platformy sprzętowe. Jest wśród nich także edycja na Xbox Series S. Uwaga: możliwe delikatne spoilery.
Na oficjalną premierę gry Starfield musimy poczekać jeszcze dwa dni, ale posiadacze edycji Premium zabawę rozpoczęli już 1 września. Dzięki temu w sieci pojawiły się materiały wideo z porównaniami graficznymi różnych wersji gry.
Poniższe filmy mogą zawierać delikatne spoilery.
Z filmów wynika kilka ciekawych rzeczy:
- Przede wszystkim zaskakuje to, jak dobrze radzi sobie Xbox Series S. Konsola daje radę wygenerować wysoki poziom detali przy zachowaniu w większości momentów stałych 30 klatek na sekundę. Spadki są okazjonalne i niewielkie.
- Zarówno na Xboksie Series X, jak i Series S gra oferuje tylko jeden tryb graficzny działający w 30 fps-ach. Na obu konsolach Starfield wykorzystuje technologię FSR. Na Xboksie Series S generuje ona obraz w 1440p ze źródła w rozdzielczości 900p. Z kolei na Xboksie Series X obraz wyświetlany jest w 2160p z 1440p.
- Najlepiej prezentuje się oczywiście wersja PC, ale wydania konsolowe nie są daleko w tyle. Na Xboksie Series S widać, że w porównaniu z Xboksem Series X detale generowane są na mniejszych dystansach. Można również dostrzec uproszczony teren, gorsze tekstury oraz słabsze efekty.
- Wydanie PC góruje nad tym na Xboksa Series X w takich elementach jak cienie, filtrowanie anizotropowe, tekstury czy efekty wizualne, ale ogólnie różnice między wszystkimi trzema wersjami nie są duże.
- Jeśli Wasz PC posiada dysk SSD NVME M2, to możecie liczyć na znacznie krótsze czasy ładowania.
- Wykorzystanie FSR jest obecnie koniecznością na PC. Bez tej funkcji nawet komputer z kartą GeForce RTX 4080 potrafi zejść poniżej 30 klatek na sekundę, jeśli bawimy się na ustawieniach Ultra w rozdzielczości 4K.
Ponadto z materiałów wynika, że brak obsługi DLSS jest mocno kłopotliwy dla graczy korzystających z kart Nvidii. Mamy więc nadzieję, że ta opcja zostanie dodana w przyszłości. Na razie gracze muszą sobie radzić za pomocą modów – dwa najważniejsze to Starfield Upscaler oraz FSRBridge – DLSS.
Oficjalna premiera gry Starfield odbędzie się 6 września, czyli w najbliższą środę. Tytuł będzie dostępny od tego dnia także w abonamencie Game Pass – zarówno na PC, jak i konsolach Xbox.
- Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza
- Oficjalna strona gry
- Wydajność i piękna grafika, DLSS to as w rękawie PC