Planety w Starfieldzie zostały „osłabione”, Todd Howard wyjaśnia dlaczego
Według wstępnej wizji twórców Starfielda eksploracja planet w grze miała być znacznie bardziej wymagająca. Todd Howard zdradził, dlaczego z tego zrezygnowano.
Nie trzeba być astronomem, aby wiedzieć, że każda z miliardów planet we Wszechświecie ma swoje charakterystyczne warunki, które w różnym stopniu mogłyby wpływać na ludzki organizm, gdyby kiedykolwiek dane nam było postawić na nich stopę. W przypadku Starfielda, który również oferuje pokaźną liczbę światów do zwiedzenia, eksploracja ciał niebieskich nie sprawia jednak niemal żadnych problemów.
Co ciekawe, w pierwotnych planach Bethesdy odwiedziny każdej z planet miały stanowić dla gracza prawdziwe wyzwanie. O koncepcji, która finalnie nie doszła do skutku, opowiedział w trakcie podcastu The AIAS Game Maker's Notebook (via PCGamesN) szef studia, Todd Howard.
Obrażenia od środowiska na planetach działają w taki sposób, że twój kombinezon ma odporności na pewne rodzaje oddziaływań atmosferycznych lub promieniowanie. Na początku był to bardziej skomplikowany system. Właściwie to był on mocno karzący – wyjaśnił deweloper.
Plany deweloperów zakładały m.in. obecność specjalnych skafandrów, które musiałaby przyodziać nasza postać przed wizytą na konkretnej planecie. Howard wspomniał, że z obawy o to, iż cała ta mechanika okaże się zbyt skomplikowana i uciążliwa dla graczy, celowo „osłabiono” wpływ planet na ich postacie. Zamiast tego twórcy postanowili skupić się na innych elementach rozgrywki, takich jak broń.
Ostatecznie uznaliśmy to za zbyt skomplikowany system, więc po prostu go osłabiliśmy. To kwestia smaku. Świadomość, że cierpisz, jest bardziej dokuczliwa, niż sam efekt w grze – dodał.
Czego jednak nie zrobiła Bethesda, najprawdopodobniej nadrobią pomysłowi moderzy. Kwestią czasu jest, kiedy dodadzą oni modyfikacje znacznie utrudniające eksploracje planet. Oficjalne wsparcie dla modów zapowiadane jest na 2024 rok.
Na koniec przypomnijmy, że Starfield otrzymał niedawno aktualizację, która poprawia optymalizację gry, a także usuwa kilka trapiących ją usterek.