„Starfield został stworzony celowo w ten sposób", Todd Howard opowiada o kolejnych pięciu latach gry
Tworząc Starfielda, Bethesda planowała dostarczyć graczom tytuł, który „nie umrze” po kilku miesiącach od premiery. Deweloperzy zamierzają nieustannie rozwijać swoją produkcję.
O grach Bethesdy można wiele powiedzieć, ale na pewno nie to, że się o nich szybko zapomina. Najlepszym tego przykładem jest wydany w 2011 roku Skyrim, który mimo upływu lat w dalszym ciągu przyciąga mnóstwo graczy. Według założeń twórców podobnie ma być również w przypadku Starfielda.
Podczas niedawnej rozmowy, jaką szef Insomniac Games Ted Price odbył z Toddem Howardem, sternik Bethesdy zdradził, że w trakcie tworzenia kosmicznego RPG-a kluczowym założeniem zespołu było to, aby był to projekt na lata.
To produkcja, która została intencjonalnie stworzona tak, by grać w nią przez długi czas. Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się z naszych poprzednich gier – ze Skyrima, Fallouta – jest to, że ludzie chcą w nie grać przez bardzo długi czas – tłumaczył deweloper.
Sztuką jest jednak przygotować grę w taki sposób, aby mogła pochwalić się taką żywotnością. Bethesda dokonała więc głębokich analiz tego, jak gracze mogą podchodzić do Starfielda nawet za pięć lat.
To także kwestia tego, jak Starfield będzie wyglądać za trzy miesiące. Jak będzie wyglądać za sześć miesięcy, rok, dwa lata, trzy lata, cztery lata, pięć lat? Nauczyliśmy się, że to nastąpi, więc bądźmy na to gotowi, wykorzystajmy to jak najlepiej i zaakceptujmy to. To właśnie robimy zarówno tutaj, jak i z naszą społecznością moderów. Wiele się nauczyliśmy. Przygotowaliśmy dobry grunt do budowania gry dla wszystkich – dodał.
Obiecująca przyszłość
Nie ma wątpliwości, że kluczem do długowieczności gry są w głównej mierze modyfikacje opracowywane przez społeczność. Bethesda również zdaje sobie z tego sprawę, dlatego w przyszłym roku Starfield ma otrzymać oficjalne narzędzia do tworzenia modów.
Po drodze gra otrzyma jeszcze wiele aktualizacji, wprowadzających m.in. wsparcie dla technologii DLSS, suwak regulujący pole widzenia (ang. field of view – FoV), czy sterowanie jasnością i kontrastem obrazu. Oprócz tego w bliżej nieokreślonej przyszłości do Starfielda trafi rozszerzenie fabularne Shattered Space (darmowe dla nabywców droższej edycji gry).