Bethesda chwali się 10/10 dla Starfielda, grało już ponad milion graczy jednocześnie
Starfield radzi sobie bardzo dobrze na Steamie i Xboxach Series X/S. W szczytowym momencie w grze przebywało ponad milion graczy.
Dzień po premierze nowego RPG-a Bethesdy firma ma powody do zadowolenia. Phil Spencer zdradził, że w szczytowym momencie dnia debiutu w Starfielda grało ponad milion graczy jednocześnie na PC oraz Xboxach Series X/S (via Twitter).
To kolejny wielki sukces gry jednoosobowej po fenomenalnej premierze Baldur’s Gate III na pecetach oraz – w tym miesiącu – na PlayStation 5. Obecny rekord Starfielda na Steamie to ponad 295,5 tysiąca graczy bawiących się w tym samym czasie, a w chwili publikacji tego tekstu w grze przebywa prawie 144 tys. użytkowników platformy (via SteamDB).
To bardzo dobry wynik dla RPG Bethesdy, zwłaszcza że – w przeciwieństwie do „Baldura” – Starfield nie ma absolutnie żadnych opcji gry wieloosobowej. Trzeba też zauważyć, że tytuł ukazał się jednocześnie na komputerach osobistych i konsolach. Trzeci „Baldur” przez miesiąc podbijał wyłącznie pecety (choć, gwoli ścisłości, nadal przyciąga tam prawdziwe tłumy: rekord z ostatnich 24 godzin to 373 tys. graczy).
Sukces za sukcesem
Fanów gier single player powinno ucieszyć, że tak Starfield, jak i Baldur’s Gate 3 są w pierwszej trójce bestsellerów Steama oraz wśród dziesięciu najczęściej ogrywanych produkcji na Steamie. Tutaj BG3 również wyprzedza kosmiczne RPG (przynajmniej w tej chwili; Starfield był przez pewien czas na 1. miejscu), ale to wciąż znakomity wynik. Zwłaszcza że jedyne gry, które wyprzedziły obie te produkcje, to popularne tytuły free-to-play, z nieśmiertelnym CSGO na czele.
Wypada też dodać, iż Starfield ma być największym hitem Bethesdy i Xboxa pod względem obecności na listach życzeń użytkowników Steama. Tak zapewnił Phil Spencer w wywiadzie dla stacji CNBC.
Nowa gra Bethesdy wypada nieźle także pod względem ocen. Na Steamie Starfield ma ponad 35,5 tysiąca opinii, z czego 81% stanowią pozytywne recenzje. Tu również można powiedzieć, że Bethesda przegrywa z „Baldurem”, głównie z powodu niedociągnięć w warstwie technicznej (sądząc po komentarzach na platformie). Nie żeby niektóre z tych, chciałoby się rzecz, typowych dla studia niedoróbek nie dawało graczom sporo zabawy. Albo pomysłów na omijanie reguł gry – na przykład okradanie NPC bez konsekwencji (vide filmik poniżej).
Może Cię zainteresować: