Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2023, 18:13

Masz poczuć się „mały i przytłoczony” - twórcy Starfield bronią pustki na planetach

Twórcy Starfielda tłumaczą, że na większości planet celowo nie ma życia, a rozległy kosmos ma sprawić, iż gracz poczuje się mały i przytłoczony.

Źródło fot. Bethesda Softworks.
i

Na ponad rok przed premierą Starfielda Todd Howard – szef Bethesdy i reżyser gry – deklarował, że zaoferuje on około tysiąca planet do zwiedzenia. Jakiś czas później dodał, iż będzie ich „tylko” tysiąc, gdyż deweloperzy się hamowali. W czerwcu 2023 r. dowiedzieliśmy się zaś, że na 90% światów w Starfieldzie nie znajdziemy życia.

Ostatecznie okazało się, że do tysiąca sporo brakuje, podróże międzyplanetarne sprowadzają się głównie do korzystania z szybkiej podróży, a owe ciała niebieskie są tak puste, jak można się było spodziewać. Co jednak ciekawe, deweloperzy twierdzą, że celowo podjęli właśnie taką decyzję projektową, by oddać to, jaki jest znany człowiekowi kosmos.

Ashley Cheng, dyrektor zarządzający Bethesdy, powiedział w wywiadzie dla New York Timesa (via PC Gamer):

Ogromna przestrzeń ma sprawić, że poczujesz się mały. Powinna być przytłaczająca. [Nie każda planeta – dop. red.] musi być Disney Worldem… Kiedy astronauci polecieli na Księżyc, nic tam nie znaleźli. Z pewnością nie byli jednak znudzeni.

Zawtórował mu Todd Howard, mówiąc:

Myślę, że każdy z nas miał kiedyś tak, iż patrzył w niebo i zastanawiał się: „Ciekawe, jakby to było wystartować i wylądować na Księżycu?”. [W Starfieldzie] potrzebowaliśmy skali, aby oddać to uczucie. Mogliśmy stworzyć grę, w której są cztery miasta i cztery planety. Ale nie dawałoby to poczucia bycia odkrywcą.

Z jednej strony trudno odmówić twórcom racji. Z drugiej jednak ich słowa można potraktować jako usprawiedliwienie – i to dość kiepskie. Zwłaszcza że podczas kampanii marketingowej sprytnie unikali szczegółowego przybliżania pewnych elementów gry, np. latania w kosmosie, które finalnie w dużej mierze odbywa się w menu.

Dla przypomnienia dodam, że Starfield ukaże się jutro na PC i XSX/S. Naszą recenzję tego tytułu znajdziecie poniżej.

  1. Recenzja Starfield. Ten kosmos pozytywnie przytłacza
  2. Starfield – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej