Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2022, 21:00

Starfielda tworzy przeszło dwa razy więcej ludzi niż Fallouta 76

Nad Starfieldem ma pracować istna armia twórców, przy której zespół Fallouta 76 prezentuje się skromnie.

Źródło fot. Bethesda Softworks.
i

Nie tylko CD Projekt Red masowo rekrutuje do prac nad nowymi grami. Nad Starfieldem ma pracować około 500 osób, ponad dwukrotnie więcej niż nad Falloutem 76.

Przynajmniej tak podaje Nathan Purkeypile, który przez 14 lat pracował w Bethesda Game Studios i odpowiadał za warstwę artystyczną m.in. w Falloutach 3 i 4. Obecnie „Nate” kieruje własnym studiem Just Purkey Games i pracuje nad „heavymetalowym horrorem” The Axis Unseen.

Purkeypile udzielił wywiadu serwisowi PCGamesN, w którym wspomniał o budowaniu przez Bethesdę oczekiwań wobec The Elder Scrolls VI oraz przede wszystkim o Starfieldzie.

Według niego to właśnie ogromna skala odróżnia tę produkcję od poprzednich tytułów studia. Nawet nad Falloutem 76 – będącym przecież grą sieciową, a więc wymagającą dodatkowych deweloperów – pracowały tylko dwa zespoły i „co najwyżej” 200 osób. Starfield potrzebuje znacznie więcej twórców, co zresztą było powodem, dla którego Purkeypile rozstał się z Bethesdą.

„Nate” nie mógł zdradzić zbyt wiele na temat kulisów produkcji. Niemniej wspomniał, że przed jego odejściem (tj. 15 kwietnia 2021 roku) największym wyzwaniem w pracach nad Starfieldem były „wysiłek i szczegóły, jakie trzeba było włożyć w stworzenie zupełnie nowego fikcyjnego uniwersum”. Nawet takie drobiazgi jak kolor, kształt i mocowanie metalowych paneli zabrało twórcom sporo czasu (i wiele grafik koncepcyjnych).

Są czasem nierozwiązane problemy z tym, jak rzeczy powinny wyglądać. Na przykład jaki kształt mają metalowe panele? Jak się je łączy śrubami? Jakiego koloru użyjesz? Jakie są ich materiały? Jak pokazać różnicę między tymi różnymi obszarami? To znacznie trudniejsze, niż gdyby zapytać, „jak zrobić kolejną kontynuację gry”. Byłbyś zdumiony, ile metalowych paneli przygotowali [twórcy Starfielda – przyp. autora] w ramach koncepcji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej