StarCraft II: Heart of the Swarm - wysyp informacji i nowe materiały graficzne
Kilka dni temu wyciekł teaser gry StarCraft II: Heart of the Swarm. Natomiast teraz ujawniono wreszcie pierwsze konkretne informacje na temat tego projektu oraz wypuszczono sporo świeżych materiałów graficznych. Doszło do tego w czasie specjalnej prezentacji gry dla wybranych przedstawicieli prasy i stron fanowskich, w tym i polskiej - Starcraft2.net.pl.
Kilka dni temu wyciekł teaser gry StarCraft II: Heart of the Swarm. Natomiast teraz ujawniono wreszcie pierwsze konkretne informacje na temat tego projektu oraz wypuszczono sporo świeżych materiałów graficznych. Doszło do tego w czasie specjalnej prezentacji gry dla wybranych przedstawicieli prasy i stron fanowskich, w tym i polskiej - Starcraft2.net.pl.
Seria StarCraft znana jest głównie ze wspaniałego multiplayera. Dla twórców tryb solo wciąż jest jednak niezwykle ważny i to właśnie na ujawnianiu jego sekretów koncentruje się na razie Blizzard. Kampania w Wings of Liberty spodobała się graczom, ale narzekano, że była zbyt podobna do potyczek wieloosobowych. Twórcy nie mogli jednak zaprojektować jej inaczej, ponieważ musieli w jakiś sposób nauczyć nowicjuszy podstawowych reguł zabawy. W przypadku Heart of the Swarm nie jest już to konieczne.
Czekają nas zatem wielkie zmiany. Tym razem cała rozgrywka, składająca się z 20 misji, koncentrować się będzie na samej Kerrigan. Jej rola ma być podobna do tej, która przypada bohaterom w produkcjach takich jak Defense of the Ancients czy League of Legends. Nie oznacza to jednak wcale mniejszej skali wydarzeń. Wręcz przeciwnie. Kerrigan to najpotężniejsza psioniczka we wszechświecie. Zarówno Terranie jak i Protosi zrobią wszystko, by ją zgładzić. Tym razem nie będziemy przeprowadzać małych partyzanckich ataków. Zamiast tego mamy podbijać całe planety.
Kerrigan będzie prawdziwą maszyną do zabijania, zdolną samotnie przeciwstawić się nawet ponad dwudziestu czołgom. Nasza bohaterka dostanie własne drzewko umiejętności i przed każdą z misji wybierzemy jedną z dwóch jego gałęzi - Spec Ops lub Corruption. Każda z nich da nam dostęp do masy specjalnych zdolności. Przykładowo - Corruption pozwoli na przeobrażenie zwłok jednostki przeciwnika w posłusznych nam Broodlingów. Z kolei Spec Ops zaoferuje m.in. możliwość tworzenia klonów Kerrigan. Pomiędzy misjami wolno nam będzie się swobodnie przełączać pomiędzy gałęziami.
Przed każdą misją wybierzemy jedną z dwóch gałęzi drzewka rozwoju
Blizzard pokazał zaproszonym dziennikarzom dwa poziomy. Pierwszy z nich toczył się na planecie Char. Zadaniem Kerrigan było odkrycie 100 kokonów z jajami Zergów zanim zrobi to Za'gara, czyli rywalizująca z nami królowa roju. W drugiej misji celem było zdobycie DNA Yeti żyjących na planecie Kaldir. Ich kod genetyczny miał zapewnić odporność na skrajnie niskie temperatury.
Za wykonanie każdej misji nagradzani będziemy punktami, za które kupimy ulepszenia jednostek oraz rozwiniemy drzewko umiejętności samej Kerrigan. Zainteresowanych dowiedzeniem się więcej odsyłamy na Starcraft2.net.pl, czyli największy polski serwis fanowski poświęcony tej serii. Jego redaktorzy brali udział w prezentacji zorganizowanej w siedzibie Blizzarda. Udało im się też przeprowadzić wywiad z twórcami gry.