autor: Bartosz Świątek
Blizzard potwierdza skasowanie projektów i utratę deweloperów
W ostatnich miesiącach z firmy Blizzard Entertainment odeszło trzech doświadczonych deweloperów - Dustin Browder, Eric Dodds oraz Jayson Chayes. Wymienieni twórcy w przeszłości pełnili ważne role przy takich projektach jak StarCraft 2, Heroes of the Storm czy Hearthstone.
Serwis Kotaku donosi, że firmę Blizzard Enterainment opuściło w ostatnich miesiącach trzech doświadczonych deweloperów - Dustin Browder, Eric Dodds oraz Jayson Chayes. Odejścia są związane z kasacją kilku niezapowiedzianych projektów ze świata StarCrafta (mowa o strzelance oraz tytule mobilnym). Koncern rezygnował z tych produkcji, by przekierować siłę roboczą do pracy nad Diablo 4 oraz kontynuacją Overwatch. Odejście pracowników zostało potwierdzone przez rzecznika prasowego Blizzard Entertainment.
Tak, Eric, Dustin i Jason kilka miesięcy temu podjęli decyzję, aby opuścić Blizzard. Byli i zawsze będą uważani za członków rodziny Blizzarda, a my uwielbialiśmy z nimi pracować przez te wszystkie lata. Życzymy im wszystkiego najlepszego w przyszłości. Chcemy jednak, by było jasne, że gry Blizzarda zawsze powstawały dzięki wspólnemu wysiłkowi wielu utalentowanych, długoletnich kolegów z zespołu, którzy kontynuują tę dobrą pracę - czytamy.
Wszyscy wspomniani deweloperzy pełnili ważne role, pracując przy kluczowych projektach studia. Dustin Browder jest byłym reżyserem Heroes of the Storm oraz głównym projektantem StarCrafta 2. Z kolei Eric Dodds oraz Jason Chayes byli powiązani z karcianką Hearthstone - pierwszy z nich pracował przy niej w charakterze reżysera, zaś drugi był dyrektorem produkcji.
Diablo 4 oraz Overwatch 2 najprawdopodobniej zostaną zapowiedziane w czasie tegorocznego BlizzConu, który rozpocznie się w najbliższy piatek. Firma podobno pracuje w pocie czoła, szykując się na imprezę, która może być dla niej bardzo ważna - szczególnie biorąc pod uwagę kilka potężnych wpadek wizerunkowych, do których doszło w ostatnich dwunastu miesiącach.
- Blizzard Entertainment - strona oficjalna
- Diablo Immortal, czyli jak stracić fanów i zrazić do siebie graczy. Wizerunkowy koszmar Blizzarda
- Drama z Blizzardem, czyli jak chińska cenzura wpływa na popkulturę