Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2013, 08:36

autor: Adrian Werner

StarCraft II: Heart of the Swarm - ponad 1,1 mln sprzedanych egzemplarzy

Królowa Ostrzy rozpoczęła swoje rządy na listach bestsellerów. Studio Blizzard Entertainment pochwaliło się, że w ciągu dwóch pierwszych dni od premiery sprzedano ponad 1,1 mln egzemplarzy StarCraft II: Heart of the Swarm.

Od dawna każda nowa gra Blizzarda staje się wielkim przebojem kasowym. Najnowsza produkcja studia, czyli StarCraft II: Heart of the Swarm, nie okazała się wyjątkiem od tej reguły. W ciągu dwóch pierwszych dni od premiery zakupiono 1,1 mln egzemplarzy gry. Na liczbę tę składają się zarówno wydania pudełkowe, jak i wyniki osiągnięte w ramach dystrybucji cyfrowej.

Blizzard pochwalił się również innymi liczbami. W miniony weekend turniej StarCraft II: Heart of the Swarm zorganizowany podczas imprezy MLG Winter Championship obejrzało ponad 1,1 mln widzów. W najbardziej gorącym momencie zawodów, rozgrywki za pomocą serwisu Twitch śledziło ponad 157 tys. osób jednocześnie. Pokazuje to, że StarCraft II to wciąż prawdziwa potęga w kategorii e-sport.

Heart of the Swarm to drugi rozdział sagi zapoczątkowanej w 2010 roku przez StarCraft II: Wings of Liberty. Dodatek oferuje rozbudowaną kampanię fabularną, w której główne skrzypce gra postać Kerrigan. Dla większości fanów znacznie ważniejsze są jednak zmiany w trybie multiplayer. Rozszerzenie wprowadza sporo nowych jednostek i liczne poprawki mechanizmów rozgrywki oraz oferuje szereg dodatkowych funkcji społecznościowych, takich jak opcja grupowego oglądania powtórek oraz wznawiania przerwanych meczów.

  1. Recenzja gry StarCraft II: Heart of the Swarm - dodatek godny Królowej Ostrzy
  2. StarCraft II– strona oficjalna

StarCraft II: Heart of the Swarm - ponad 1,1 mln sprzedanych egzemplarzy - ilustracja #3 Wyniki dodatku Heart of the Swarm warto zestawić z osiągnięciami wersji podstawowej. W ciągu pierwszego dnia od premiery StarCraft II: Wings of Liberty gracze zakupili milion egzemplarzy gry, a pod koniec drugiego dnia liczba ta podskoczyła do 1,5 mln.

Po miesiącu Blizzard pochwalił się, że już 3 mln osób kupiło StarCrafta II, a rok później ogłoszono, że sprzedaż gry przekroczyła pułap 6 mln egzemplarzy. Analizując te liczby należy pamiętać, że Wings of Liberty było pierwszą nową odsłoną cyklu od ponad dziesięciu lat, więc fani serii byli znacznie bardziej wygłodniali niż teraz.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej