autor: Kamil Zwijacz
Star Citizen - zebrano 25 mln dolarów
Twórcy gry Star Citizen poinformowali, że udało im się zebrać 25 mln dolarów na produkcję kosmicznego symulatora. Jednocześnie ujawnili nowy cel, po przekroczeniu którego w grze spotkamy handlowców Banu.
Studio Roberts Space Industries uzyskało 25 mln dolarów na produkcję gry Star Citizen. Dzięki temu deweloper zainwestuje w lepszą architekturę sieciową w czasie testów wersji alfa. Przy okazji ujawniono nowy próg kwotowy, wyznaczony na 27 mln dolarów. Po jego przekroczeniu firma wprowadzi do swojej produkcji handlowców Banu, którzy podróżują po całym wszechświecie, dokonując transakcji z wszystkimi zainteresowanymi.
- Nowy projekt Chrisa Robertsa, twórcy serii Wing Commander
- Kosmiczny symulator napędzany technologią CryEngine 3
- Premiera pełnej wersji gry zaplanowana na 2015 rok
Wcześniej, bo po uzyskaniu 26 mln dolarów, zwiększone zostaną możliwości gracza podczas zarządzania dużym statkiem. Dzięki temu będzie się dało np. wysyłać ludzi do gaszenia pożarów czy też naprawiania uszkodzonych systemów w czasie walki. Jednocześnie warto przypomnieć o konkursie The Next Great Starship, polegającym na stworzeniu statku, który trafi do pełnej wersji produkcji.
Pełna wersja Star Citizen ukaże się na rynku najprawdopodobniej w pierwszym kwartale 2015 roku, jednak w międzyczasie wypuszczane będą poszczególne moduły gry. Pierwszy z nich, Hangar Module, jest dostępny od sierpnia. Drugi, Dogfighting Module, umożliwiający starcia z innymi graczami, ma się pojawić pod koniec bieżącego roku, a w marcu 2014 roku udostępniony zostanie Planetside Module.
Historia zbiórki pieniędzy na Star Citizen
Zbiórka pieniędzy na Star Citizen rozpoczęła się we wrześniu 2012 roku. Początkowo twórcy planowali pozyskać od graczy kilka milionów dolarów, by zwrócić na projekt uwagę wydawców. Dość szybko okazało się jednak, że zainteresowanie ludzi jest znacznie większe, niż oczekiwano. W ten sposób kolejne progi kwotowe uzyskiwano jeden za drugim.
Pierwsze 2 mln dolarów zdobyto w październiku 2012 roku. 2 miesiące później licznik akcji wskazywał już 5 mln. Pieniądze te gwarantowały między innymi wiele nowych systemów gwiezdnych, kolejne klasy statków, nowe możliwości zarządzania i inne. Po zebraniu 10 mln dolarów deweloperzy z Cloud Imperium Games stworzyli własne studio mocap, by polepszyć wygląd scenek przerywnikowych. Dzięki kolejnym milionom obiecano wprowadzić do zabawy między innymi nowe tryby gry (Hibernation Mode, Arena), system transportu publicznego czy też specjalną technologię skanowania twarzy.
Nie wiadomo kiedy zakończy się zbiórka. Niedawno przeprowadzono ankietę, w której zapytano fanów co zrobić po uzbieraniu niezbędnej kwoty (na stworzenie Star Citizen bez udziału wydawców potrzeba było 21 mln dolarów). Większość osób zagłosowała za dalszym rozwijaniem gry, więc wszyscy zainteresowani mogą składać datki, jednocześnie zapewniając sobie dostęp do zabawy, w tym miejscu.