STALKER 2 wykorzysta technologię Unreal Engine
Studio GSC Game World poinformowało, że gra S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie korzystać z technologii Unreal Engine. Choć twórcy nie są jeszcze gotowi, by mówić o platformach docelowych, można gdybać, że wersja na komputery osobiste doczeka się czasowej (lub stałej) ekskluzywności dla Epic Games Store.
Deweloperzy ze studia GSC Game World, którzy obecnie pracują nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2, poinformowali, że ich najnowsze dzieło będzie działać w oparciu o technologię Unreal Engine. Jak mówią autorzy, planowali jeszcze wstrzymać się z tym ogłoszeniem, jednak kiedy informacja przedwcześnie ujrzała światło dzienne za sprawą firmy Epic Games, nie pozostało im nic innego, jak ją potwierdzić.
Autorzy przekonują, że wykorzystanie silnika Unreal Engine pozwoli im nie tylko na stworzenie oczekiwanej przez graczy produkcji pełnej „napięcia i tajemnicy”, lecz również uczyni pracę nad fanowskimi modyfikacjami do S.T.A.L.K.E.R.-a 2 „łatwiejszą i przystępniejszą”. Twórcy zdają sobie bowiem sprawę, że poprzednie gry spod tego szyldu „żyją” do tej pory między innymi dzięki wciąż powstającym modom.
Co zaś tyczy się platform docelowych – autorzy obecnie nabierają wody w usta, nawet pomimo tego, że „wiedzą, co sobie myślimy”. Twórcy przekonują też, że w powyższych rewelacjach nie ma żadnych wskazówek do tego, na jakich platformach będzie dostępny drugi S.T.A.L.K.E.R. Zważywszy na ostatnie poczynania firmy Epic Games, wydaje się jednak całkiem prawdopodobne, że wersja na komputery osobiste będzie czasowym (lub stałym) tytułem ekskluzywnym dla Epic Games Store.
Poniżej prezentujemy jeszcze udostępnioną przez twórców grafikę ukazującą bochenek chleba... trzeba przyznać, że całkiem szczegółowy bochenek chleba.
Informacja o wykorzystaniu przez studio GSC Game World technologii Unreal Engine nie powinna być zaskoczeniem dla nikogo, kto uważnie śledzi informacje związane z tym projektem. Kiedy w maju 2018 roku deweloperzy zapowiedzieli ów tytuł, Siergiej Galjonkin pracujący w firmie Epic Games opublikował na swoim twitterowym profilu wielce wymowną wiadomość, w której zachęcał graczy do zgadnięcia, na jakim silniku zostanie oparta owa produkcja. Jeśli natomiast zastanawiacie się, jak może wyglądać „nierealna” wersja Strefy Wykluczenia wokół Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej, mgliste pojęcie na ten temat da Wam rzut okiem na Chernobylite – dzieło studia The Farm 51 także korzysta bowiem z technologii Unreal Engine.