autor: Michał Kułakowski
STALKER 2 powstaje na silniku Unreal Engine 5
Deweloperzy gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl potwierdzili, że jest ona budowana na podstawie najnowszej wersji silnika Unreal Engine, która została po raz pierwszy przedstawiona światu w ubiegłym roku.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl, który zadebiutuje na komputerach PC oraz konsolach Xbox Series X|S pod koniec kwietnia przyszłego roku, to jedna z najbardziej oczekiwanych premier najbliższych kilkunastu miesięcy. Twórcy produkcji ze studia GSC Game World uchylili właśnie rąbka tajemnicy i zdradzili na Twitterze, że budują ją w oparciu o Unreal Engine 5. Jest to najnowsza wersja niezwykle popularnego wśród deweloperów silnika, która została po raz pierwszy przedstawiona światu w ubiegłym roku. Do tej pory mogliśmy oglądać jej możliwości głównie w imponujących demach technologicznych.
Oczywiście wiadomość o użyciu Unreal Engine 5 nie jest wielkim zaskoczeniem dla osób, które na bieżąco śledzą produkcję tytułu. W 2020 roku twórcy potwierdzili, że skorzystają z silnika firmy Epic Games, ale nie sprecyzowali wówczas, z której jego wersji. Nieobecność gry na konsolach poprzedniej generacji oraz materiały promocyjne, w tym gameplay, wskazywały jednak dość jednoznacznie na to, że deweloperzy zdecydowali się sięgnąć po najnowszą wersję technologii.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ukaże się 28 kwietnia 2022 roku na PC oraz Xboksach Series X|S. Gra ma też być dostępna od premiery w usłudze Xbox Game Pass. Dodajmy, że w czerwcu poznaliśmy pecetowe wymagania sprzętowe tytułu.
- Oficjalna strona internetowa gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?