Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2021, 09:34

STALKER 2 - produkcja przebiega gładko; teaser skrywa tajemniczą sylwetkę

Zachar Bocharow ze studia GSC Game World zapewnił, że prace nad S.T.A.L.K.E.R. 2 przebiegają bez większych problemów. Ponadto twórca zdradził, jakoby w niedawnym teaserze ukryto tajemniczą, lecz znajomą sylwetkę.

Zachar Bocharow – rzecznik prasowy studia GSC Game World – ponownie przypomniał nam o S.T.A.L.K.E.R. 2. We wpisie na oficjalnej stronie marki Xbox zapewnił, że prace nad tytułem przebiegają sprawnie na obu platformach docelowych (tj. PC oraz XSX/S). Przypomniał też o niedawnym filmiku na silniku gry, w którym – jak czytamy – da się zobaczyć niewyraźną, ale podejrzanie znajomą sylwetkę ukrytą w cieniu. Gracze rozpoznali w niej mutanta Burera, który zapewnił im chwile grozy w trzeciej odsłonie postapokaliptycznego cyklu (a w teaserze najwyraźniej obdarowuje głównego bohatera krzesłem). Ponadto Bocharow raz jeszcze potwierdził, że S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie kolejną produkcją dostępną na premierę w usłudze Xbox Game Pass.

Niestety, wpis nie przełożył się na podanie terminu debiutu kontynuacji S.T.A.L.K.E.R. Studio GSC Game World nie odniosło się nawet do kwestii usunięcia pierwszych informacji na ten temat, sugerujących wydanie gry w tym roku. Możemy więc tylko zgadywać, że na debiut przyjdzie nam poczekać co najmniej do 2022 roku, co potwierdzałaby lista tegorocznych tytułów ekskluzywnych Xboksa. S.T.A.L.K.E.R. 2 ukaże się na komputerach osobistych oraz konsoli Xbox Series X/S. Wersja na PlayStation 5 została niby zdementowana, ale niewykluczone, że po prostu zobaczymy ją dużo później.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej