autor: Aleksander Kaczmarek
S.T.A.L.K.E.R. 2 – deweloper szuka pomysłów na ciekawe questy
Na oficjalnym facebookowym profilu serii S.T.A.L.K.E.R. pojawił się nowy konkurs. Ukraińskie studio deweloperskie GSC Game World zachęca graczy, by wymyślali scenariusze misji. Najlepsze z nich zostaną przedstawione projektantom S.T.A.L.K.E.R. 2 i być może znajdą się w tworzonej grze.
Na oficjalnym facebookowym profilu serii S.T.A.L.K.E.R. pojawił się nowy konkurs. Ukraińskie studio deweloperskie GSC Game World zachęca graczy, by wymyślali scenariusze misji. Najlepsze z nich zostaną przedstawione projektantom S.T.A.L.K.E.R. 2 i być może znajdą się w tworzonej grze.
W ostatnim czasie obrodziło w różnego rodzaju konkursy organizowane przez deweloperów i adresowane do społeczności graczy. Przykładem tego jest chociażby kończący się dosłownie za kilka dni Doppler Effect Contest, w którym można zostać twarzą jednego z bohaterów gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.
Studio GSC Game World proponuje innego rodzaju zabawę. Na szczęście, nie trzeba przebierać się za mieszkańców strefy. Wystarczy ciekawy pomysł, odrobina umiejętności pisarskich, a przede wszystkim dobre wyczucie klimatu serii S.T.A.L.K.E.R..
Deweloper, który pracuje obecnie nad drugą częścią FPS-a, zachęca graczy, by spróbowali wymyślić scenariusze misji, jakich sami chętnie podjęliby się. Zgłoszenia, maksymalnie 5 od jednego autora, można wysyłać na adres [email protected] w terminie do 1 marca przyszłego roku. Jest jednak kilka ograniczeń. Muszą być one napisane po angielsku lub rosyjsku, poprawne językowo i w miarę zwięzłe (maksymalnie pół strony tekstu czcionką w rozmiarze 12). Każdy pomysł powinien także zawierać tytuł misji, krótki opis oraz garść szczegółów o tym, co się wydarzyło, co trzeba zrobić itd.
Wybór najciekawszych scenariuszy zadań będzie przebiegał dwuetapowo. Wstępnej oceny dokonają administratorzy profilu serii S.T.A.L.K.E.R. w serwisie facebook. Najlepsze zgłoszenia przedstawione zostaną jury w składzie: Ruslan Didenko (szef projektu), Andrey Verpakhovsk (główny projektant gry) oraz Oleg Yavorsky (dyrektor działu Public Relations w firmie GSC Game World).
Warto jednak zauważyć, że zmagania mają głównie prestiżowy charakter. Organizatorzy konkursu nie wspominają o żadnych materialnych czy finansowych nagrodach. Autorzy najlepszych scenariuszy questów zobaczą za to swoje nazwiska na liście twórców, a ich pomysły być może znajdą się w projektowanej grze, choć w tym przypadku deweloper zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian.