Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2018, 11:32

autor: Adrian Werner

Sprzedaż Destiny 2 Forsaken poniżej oczekiwań Activision

Opublikowano raport finansowy firmy Activision Blizzard za III kwartał 2018 r. Wydawca nie jest zadowolony z wyników dodatku Destiny 2: Forsaken. Doskonale radzi sobie za to Call of Duty: Black Ops 4, które na PC sprzedaje się znacznie lepiej niż Black Ops 3.

Call of Duty: Black Ops 4 sprzedaje się na PC trzykrotnie szybciej niż Black Ops III. - Sprzedaż Destiny 2 Forsaken poniżej oczekiwań Activision - wiadomość - 2018-11-09
Call of Duty: Black Ops 4 sprzedaje się na PC trzykrotnie szybciej niż Black Ops III.

Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za okres 1 lipca - 30 września 2018 r. Przychód wyniósł 1,51 mld dolarów, czyli nieco mniej niż 1,62 mld wypracowane w analogicznym kwartale roku ubiegłego. Wydawca i tak jest zadowolony, gdyż o 212 mln przebił wcześniejsze prognozy.

Poinformowano także, że każdego miesiąca w gry Activision Blizzard bawi się 345 milionów ludzi. Lwia część z tego, bo aż 262 mln, przypada na produkcje casualowego studia King. Flagowy projekt tego zespołu, czyli Candy Crush Saga, w minionym kwartale przyciągał co miesiąc większą liczbę użytkowników niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W gry studia Blizzard Entertainment co miesiąc bawi się 37 mln osób. Dodatek World of Warcraft: Battle for Azeroth w dzień premiery znalazł 3,4 mln nabywców, co jest rekordem w przypadku WoWa. Ponadto pochwalono się, że Hearthstone niedawno przekroczyło 100 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Pozostałe gry Activision w sumie przyciągają każdego miesiąca 46 mln osób. Seria Destiny cieszy się większą popularnością niż rok temu, co jest zasługą premiery dodatku Destiny 2: Forsaken. Ponadto podano, że Call of Duty: Black Ops IIII sprzedaje się szybciej niż Black Ops III, z czego największy, bo aż trzykrotny skok liczby sprzedanych egzemplarzy zanotowała wersja pecetowa.

Z raportu płyną więc same dobre nowiny, ale w rzeczywistości podczas konferencji omawiającej raport wydawca przyznał, że nie jest zadowolony z wyników sprzedaży Destiny 2: Forsaken. Inwestorom obiecano, że w przyszłości nowa zawartość ukazywać się będzie częściej i wprowadzone zostaną dodatkowe mikropłatności. Jest to o tyle niepokojące, że dodatek został przyjęty bardzo ciepło i społeczność od dawna nie była tak zadowolona ze stanu gry.

  1. Oficjalna strona Activision
  2. Recenzja Call of Duty: Black Ops 4 – czy Blackout to sukces?
  3. Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być
  4. Recenzja gry Destiny 2 – diablo dobra strzelanka

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej