Sony użyje AI, by stworzyć realistyczne twarze w grach na PS5
Sony pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Ma ono pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki.
- Sony pracuje nad nowym AI.
- Pomoże ono w tworzeniu realistycznych animacji.
- Sony użyje technologii w swoich tytułach ekskluzywnych na PS5.
Oddział Sony o nazwie Visual Arts Service Group (VASG) pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Oznacza to, że korzystać ono będzie z tzw. uczenia maszynowego (ang. machine learning). Technologia ta ma pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki dla postaci w grach. Zostanie ona zastosowana w tytułach ekskluzywnych Sony na PlayStation 5.
Mechanizm, nad którym pracuje VASG, sprawi, że animacja wirtualnych bohaterów będzie o wiele prostsza, a przy tym realistyczna. Aktualne działania prowadzone przez zespół to kontynuacja rozwoju technologii, którą zastosowano w grze Spider-Man: Miles Morales. Użyte w niej narzędzia pozwoliły na wiarygodne animacje ruchów postaci, które widzieliśmy na ekranie.
Aktualnie zespół VASG poszukuje kolejnych pracowników, dzięki którym będzie mógł kontynuować projektowanie sztucznej inteligencji. Efekty ich pracy mają być zastosowane w kolejnych grach z serii takich jak Uncharted, God of War i Spider-Man. Tak otwarta deklaracja może świadczyć, że prace nad mechanizmem zmierzają w dobrym kierunku.
- Sztuczna inteligencja ukończy gry za nas dzięki patentowi Sony
- Rosyjski wynalazca tworzy laserowe działko z AI na komary
- Sony ulega graczom - PlayStation Store nie zniknie z PS3 i PSV