Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lipca 2022, 13:25

autor: Adrian Werner

Sony oficjalnie powitało Bungie w rodzinie PlayStation

Dobiegł końca wielomiesięczny proces przejmowania studia Bungie przez firmę Sony. Od teraz twórcy Destiny 2 są już oficjalnie częścią rodziny PlayStation.

Firma Sony zakończyła proces przejmowania studia Bungie. Z tej okazji na oficjalnym twitterowym koncie marki PlayStation opublikowano wiadomość witającą zespół w nowej rodzinie.

Sony ogłosiło zamiar wykupienia Bungie już w styczniu tego roku, ale sfinalizowanie transakcji zajęło wiele miesięcy i dopiero teraz studio stało się własnością japońskiego koncernu.

Sony oficjalnie powitało Bungie w rodzinie PlayStation - ilustracja #1
Źrodło: Twitter.

Bungie jest obecnie zajęte rozwijaniem Destiny 2 i wykupienie przez Sony nic w tej kwestii nie zmieni. Gra pozostanie dostępna na PC i konsolach Xbox One oraz Xbox Series X/S. Również przyszłe dodatki nie będą exclusive’ami dla PlayStation 5. Zespół ma również zachować niezależność organizacyjną i twórczą.

Sony zapłaciło za Bungie 3,6 mld dolarów, co może wydawać się wysoka sumą przy braku wyłączności na Destiny 2, ale japoński koncern dokonał zakupu m.in. z powodu doświadczenia, jakie zespół ten ma w tworzeniu gier-usług. Firma chce mocno inwestować w tę kategorię (w planach ma ponad 10 produkcji tego tupu), ale odnoszenie sukcesów na tym polu nie należy do łatwych zadań, więc pomoc Bungie okaże się nieoceniona.

Co ciekawe, 1/3 ze wspomnianych 3,6 mld zostanie rozdysponowana wśród pracowników studia po to, aby zachęcić ich do pozostania w Bungie.

  1. Recenzja gry Destiny 2 – diablo dobra strzelanka
  2. Bungie – strona oficjalna
  3. PlayStation – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej