Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2024, 09:23

Sony nie zrezygnuje z wymogu konta PSN w grach na PC. To kwestia bezpieczeństwa, twierdzi prezes firmy

Prezes Sony zdaje sobie sprawę z oporu graczy przed wymogiem założenia konta PSN na pecetach, ale uważa to za konieczny warunek w przypadku gier-usług.

Źródło fot. Guerrilla Games / Sony.
i

Sony nie zrezygnuje z wymogu posiadania konta PlayStation Network do zabawy w swoich grach na pecetach. Potwierdził to Hiroki Totoki w trakcie rozmowy z inwestorami.

W ramach podsumowania drugiego kwartału bieżącego roku fiskalnego prezes Sony Interactive Entertainment napomknął nie tylko o wynikach finansowych firmy, ale też problemach spółki w ostatnich miesiącach. Uwzględniało to wzmiankę na temat wymogu konta PSN na PC – decyzji, która swego czasu doprowadziła do swoistego buntu graczy w Helldivers 2 oraz powstania moda do God of War: Ragnarok usuwającego ten wymóg.

Totoki stwierdził, że Sony wiele nauczyło się w kwestii radzenia sobie z „pecetowymi problemami”, w tym właśnie z zamieszaniem wokół obowiązkowych kont PSN. Jednakże firma uważa, że nawet jeśli te decyzje spotykają się z gwałtowną reakcją graczy, to taki wymóg jest konieczny w celu zapewnienia „porządku” w grach-usługach, by wszyscy mogli się w nich „bezpiecznie” bawić. Japończyk dodał, że Sony ma „pewne ograniczenia” – nie „reguły” per se, ale „prośbę” do graczy o „przestrzeganie pewnych zasad”, co ma być bardzo istotne dla Sony.

Pomijając nawet kwestię dostępu do PlayStation Network w niektórych krajach (co było główną przyczyną „demokratycznego” protestu graczy Helldivers 2), wypowiedź prezesa Sony nie wyjaśnia, dlaczego również tytuły dla jednego gracza (m.in. wspomniany God of War: Ragnarok) również wymagają konta PSN (a tym samym połączenia z Internetem). Najwyraźniej firma nie zamierza z tego zrezygnować, nawet w sytuacji, gdy to głównie z tego powodu najnowszy debiut PlayStation Studios otrzymał wystarczająco dużo negatywnych opinii na Steamie, by jego oceny spadły do „mieszanych” (64% pozytywnych recenzji).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej