autor: Artur Falkowski
Słów kilka o nowej przygodówce twórcy Syberii
Fani przygodówki Syberia mogą zacierać ręce. Trwają bowiem prace nad kolejną grą, której produkcję nadzoruje sam Benoit Sokal – „ojciec” Syberii i Amerzone.
Fani przygodówki Syberia mogą zacierać ręce. Trwają bowiem prace nad kolejną grą, której produkcję nadzoruje sam Benoit Sokal – „ojciec” Syberii i Amerzone.
Chociaż cieszący się sporą popularnością w latach dziewięćdziesiątych gatunek gier przygodowych przeżył już swój okres świetności, wciąż pozostała grupa fanów spragnionych nowych przygód i nowych zagadek do rozwiązania. Z myślą o nich właśnie tworzy studio White Birds – firma założona przez Benoit Sokala. Po wydaniu Paradise aktualnie pracuje ona nad grą kryminalną: Sinkin Island. Planowany termin premiery to wiosna 2007 roku.
Bohaterem jest Jack Norm, były policjant, a obecnie lubiący zaglądać do kieliszka prywatny detektyw, prowadzący śledztwo w sprawie morderstwa. Akcja gry toczy się na niewielkiej tropikalnej wyspie, na której nad dziką roślinnością góruje wysoki, majestatyczny hotel. Niestety architekt tworzący budowlę nie przewidział, że pod wpływem jej ciężaru wyspa zacznie tonąć. Jej podstawę stanowi bowiem krucha i delikatna rafa koralowa. Przed bohaterem staje nie lada wyzwanie – musi odkryć zagadkę przestępstwa zanim woda pochłonie wszelkie dowody zbrodni. Ma na to zaledwie trzy dni.
Gra ma być klasyczną przygodówką typu point&click. Występujące postacie będą trójwymiarowe. Tła stworzono w oparciu o prerenderowaną grafikę 2D (podobnie jak w Paradise i Syberii). Autorzy zapowiadają, że każda z lokacji będzie posiadała wiele animowanych obiektów (np. ptaki, drzewa).
Na przejście gry będziemy mieli około siedmiu godzin, po których następuje game over (ciągle upływa czas i wyspa ustawicznie pogrąża się w wodzie). Gdyby w tym terminie nie udało się nam rozwikłać zagadki, będziemy mieli możliwość kontynuowania rozgrywki od jednego z checkpointów (ma przypadać po dwa na jeden dzień gry).
Nie spodziewajmy się elementów fantastycznych w trakcie rozgrywki – sama fabuła ma być mocno realistyczna (tak, tonące wyspy istnieją naprawdę). W zamiarach autorów Sinkin Island ma być pierwszą z serii gier detektywistycznych połączonych za sobą postacią głównego bohatera.
Zainteresowanych tematem zapraszamy do przeczytania wywiadu z autorami gry. Poza informacjami o opisywanej przez nas przygodówce, dowiemy się z niego także o szykowanej serii komiksów opartej na fabule Paradise oraz o innych projektach ekipy Sokala.