

Syberia II
Kontynuacja znakomitej gry przygodowej Syberia, stworzonej przez Benoita Sokala oraz studio Microids.
producent: Microids/Anuman Interactive wydawca: Microids/Anuman Interactive wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
Fabuła drugiej Syberii jest kontynuacją wydarzeń opisanych w części pierwszej - sam Sokal przyznaje, iż pierwotnie powstała jedna opowieść, którą potem podzielono na dwie części: Syberia i Syberia II. Wszystko zaczyna się dokładnie w tym miejscu gdzie skończyła się akcja pierwszej Syberii, tj. w rosyjskim mieście Romansbourg. W tej części głównymi postaciami są Kate i Hans, w przygodach towarzyszy im też mechaniczny Oscar. Tym razem Kate decyduje się podążyć śladem Hansa powodowana wyłącznie swoim osobistym pragnieniem, pozostawiając za sobą sprawy rodzinne, pracę, itp. Staje się jego towarzyszką i pomaga mu odkryć zagadkę mamutów.
Największą zmianą w stosunku do części pierwszej – naturalnie poza fabułą – jest jakość grafiki oraz ożywienie gry i zwiększenie dynamiki rozgrywki. Dodanych zostało szereg nowych efektów graficznych, jak: dynamiczne cienie czy animowany śnieg, akcja rozgrywa się w całkowicie nowych lokacjach (głownie na otwartej przestrzeni), otoczenie nie jest tak puste jak poprzednio, spotykamy więcej ludzi i postaci pobocznych (w tym ponad 25 postaci ludzkich i 10 zwierzęcych), więcej jest też scen dramatycznych. Gra wyjaśnia również szereg niewyjaśnionych wątków z części pierwszej. Fabuła rozgrywa się w czterech lokacjach. Pierwszą jest miasto Romansbourg, następnie akcja prowadzi bohaterów do lokacji zwanej Great North Passage, trzecią jest wioska Youkol, a czwarta to sama, pokryta lodem Syberia.
Ostatnia modyfikacja 4 września 2016
Tryb gry: single player
Nośnik: 3 CD
Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 3465 głosów czytelników.
Syberia II cena w dniu premiery: 89,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Syberia II

Syberia II Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium III 350 MHz
- 64 MB RAM
- karta grafiki 16 MB (Riva TNT2 lub lepsza)
- 400 MB HDD
- Windows 98/Me/2000/XP