Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2014, 10:02

Skywind – poznaj kulisy produkcji moda odtwarzającego Morrowinda na silniku Skyrima

Grupa TES Renewal Project opublikowała drugą część dziennika dewelopera na temat produkcji moda Skywind, czyli projektu odtworzenia gry The Elder Scrolls III: Morrowind przy użyciu technologii ze Skyrima. W 12-minutowym materiale zawarto nie tylko wypowiedzi dewelopera, ale także mnóstwo ujęć pokazujących efekty prac twórców.

W sieci pojawił się kolejny film poświęcony modyfikacji Skywind – bardzo ambitnemu projektowi odtworzenia wydanej w 2002 roku gry The Elder Scrolls III: Morrowind przy użyciu technologii, którą studio Bethesda Softworks zastosowało blisko dekadę później przy The Elder Scrolls V: Skyrim. I chociaż twórcy moda – od niedawna figurujący pod nazwą TES Renewal Project – nie skąpią nam materiałów ze swojej produkcji, omawiany tu film jest o tyle wyjątkowy, że mamy do czynienia z trwającym aż 12 minut dziennikiem dewelopera. Jednak niech nie zniechęci Was to określenie – wypowiedzi twórców (a właściwie twórcy, bo tekst jest czytany przez jedną osobę) stanowią zaledwie tło dla tego, co najważniejsze, czyli licznych ujęć ukazujących samego Skywinda i jego różne aspekty.

Skywind wygląda coraz bardziej obiecująco, nie uważacie?

Skywind w skrócie:
  • Co to jest: próba odtworzenia Morrowinda przy zastosowaniu technologii Skyrima
  • Twórcy: grupa TES Renewal Project
  • Liczba twórców: ponad 70
  • Początek prac: rok 2012
  • Dostępność dla graczy: obecnie brak
  • Termin ukończenia prac: nieznany

Czego ciekawego można dowiedzieć się z omawianego dziennika? Na pierwszy plan wysunięto sprawę rzemiosła – na starej-nowej wyspie Vvardenfell znajdzie się miejsce nie tylko dla form wytwórstwa znanych ze Skyrima, ale również niedostępnych wcześniej zajęć, na czele z krawiectwem. Nowością będzie również konieczność zdobywania recept, planów i innych tego typu rzeczy (drogą eksploracji, wykonywania zadań etc.), aby tworzyć przedmioty. Ponadto film wyraźnie pokazuje, że zastosowany zostanie system dialogowy stanowiący hybrydę rozwiązań z Morrowinda i ze Skyrma – z jednej strony możliwe do wypowiedzenia kwestie będą odzwierciedleniem występującego w „trójce” systemu „wertowania encyklopedii”, zaś z drugiej wykorzystany zostanie intefejs z „piątki”. W dodatku wszystkie wypowiedzi bohaterów niezależnych zostaną nagrane, lecz twórcy mogą nie poradzić sobie z tym zadaniem bez dodatkowej pomocy ze strony fanów.

Poruszono również kwestię muzyki – grupa TES Renewal Project komponuje własne utwory, lecz czerpie wzór z oryginalnej ścieżki dźwiękowej, stworzonej przez Jeremy’ego Soule’a. Do tej pory powstał około dwugodzinny soundtrack, a omawiany film daje możliwość przesłuchania niewielkiej jego części. Rzecz jasna, nie mogło zabraknąć także tematu grafiki – jak wiadomo, deweloper zamierza upiększyć każdy model i każdą teksturę, jednocześnie zachowując wyjątkową atmosferę wyspy Vvardenfell. Warto zwrócić tutaj uwagę na mnogość prac koncepcyjnych, które powstały w toku prac nad Skywindem, by pomóc twórcom opracować nowy wygląd co trudniejszych do uchwycenia lokacji, postaci czy stworzeń. Rzecz jasna, TES Renewal Project potrzebuje naszej pomocy również w tej materii – ich profil w serwisie deviatART chętnie przyjmie fanowskie rysunki, a na oficjalnej stronie projektu można znaleźć długą i szczegółową listę obiektów w grze, które nadal wymagają obróbki.

Niestety, choć grono ludzi zaangażowanych w omawiany projekt stale rośnie i liczy sobie w tej chwili więcej niż 70 osób, TES Renewal Project nadal nie podaje, kiedy prace nad Skywindem mogłyby zostać ukończone. Co więcej, obecnie nie ma już możliwości wypróbowania modyfikacji (ze względu na bardzo wczesny stan prac, jak piszą twórcy). Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość albo udzielić swoich talentów i dołączyć do grona deweloperów. Na koniec warto wspomnieć, że omawiany dziennik dewelopera jest drugim tego typu materiałem, jaki znalazł się w sieci – pierwszy film pojawił się w styczniu 2014 roku (znajdziecie go powyżej).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej