autor: Kamil Ostrowski
Skyrim dostanie duże DLC i narzędzia dla konsolowych modderów
Howard Todd, producent gry The Elder Scrolls V: Skyrim, zdradził w wywiadzie dla serwisu ausgamers.com kilka interesujących faktów dotyczących gry, nad którą aktualnie pracuje jego zespół w Bethesda Softworks.
Todd Howard, producent gry The Elder Scrolls V: Skyrim, zdradził w wywiadzie dla serwisu ausgamers.com kilka interesujących faktów dotyczących gry, nad którą aktualnie pracuje jego zespół w Bethesda Softworks.
Dobre wieści dla graczy konsolowych, którzy zazdrościli pecetowcom możliwości tworzenia modów. The Elders Scrolls V: Skyrim na PlayStation 3 i Xboxa 360 również otrzyma swoje zestawy narzędzi modderskich. W rozmowie nie padła nawet przybliżona data udostępnienia ich graczom. Możemy jednak założyć, że stanie się to jakiś czas po premierze gry. „Wciąż jest mnóstwo problemów, które musimy rozwiązać (...) mogłoby się zdarzyć, że ściągniecie moda, który zniszczy naszą grę, a my nie możemy na to pozwolić. Wciąż nie rozwiązaliśmy problemu, nawet „na papierze”, jak poradzić sobie z kwestią zabezpieczeń (...)” – mówi Howard, przywołując jednocześnie tytuły na Xboxa 360, jak Forza 3 czy Rock Band, jako przykłady gier, które przecierały szlaki w kwestii udostępniania zawartości tworzonej przez graczy.
Drugim istotnym tematem poruszonym w wywiadzie jest kwestia dodatków do Skyrima. Bethesda podobno uczy się na swoich błędach, do których zalicza wydawanie wielu, stosunkowo małych, DLC do Fallouta 3 i nie planuje stosowania podobnej polityki w przypadku swojego nowego dzieła. Rozszerzeń będzie mniej, ale za to mają być bardzo obszerne. Zawsze miło usłyszeć zapewnienie, że okres przysłowiowej „zbroi dla konia” firma ma już za sobą.
Najnowsze dzieło Bethesda Softworks ukaże się 11 listopada 2011 roku. Na naszych łamach możecie przeczytać zapowiedź napisaną po wizycie na tegorocznym E3.