Sky Force 2014 - remake gry Infinite Dreams zadebiutuje 5 czerwca
W tym roku, z okazji obchodów dziesiątej rocznicy powstania marki Sky Force, gliwickie studio Infinite Dreams wprowadzi do oferty App Store odświeżoną wersję swojej strzelanki. W weekend twórcy ogłosili, że Sky Force 2014 zadebiutuje na iPhone’ach i iPadach 5 czerwca.
W tym roku, z okazji obchodów dziesiątej rocznicy powstania marki Sky Force, gliwickie studio Infinite Dreams wprowadzi do oferty App Store odświeżoną wersję swojej strzelanki arcade. W weekend twórcy ogłosili, że Sky Force 2014 zadebiutuje na iPhone’ach i iPadach 5 czerwca. Shmup (shoot 'em up) najprawdopodobniej zostanie udostępniony w modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami i doczeka się licznych usprawnień względem oryginału, wydanego w 2004 roku na telefonach komórkowych z systemem Symbian (S60).
Jedną z przyczyn rozpoczęcia prac nad Sky Force 2014 było usunięcie z App Store Sky Force oraz kontynuacji znanej pod tytułem Sky Force Reloaded (powód: brak kompatybilności z nowszymi wersjami urządzeń firmy Apple). Produkcja zostanie utrzymana w identycznej stylistyce, co oryginał, ale doczeka się szeregu usprawnień – przede wszystkim w zakresie oprawy graficznej. Poziomy zostaną przemodelowane w 3D i otrzymają więcej szczegółów, nie zabraknie też efektownych eksplozji, efektów cząsteczkowych oraz systemu dynamicznego oświetlenia.
Warto też odnotować, że Sky Force 2014 w kwietniu zaliczyło tzw. limitowany soft-launch. Gracze z kilku wybranych krajów otrzymali wówczas okazję przetestowania produkcji we wczesnej wersji i wyrobienia sobie wstępnego zdania na jej temat. Z ich relacji wynika, że gra jest bardzo udana i efektowna wizualnie. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcom, czyli ludziom z gliwickiego studia Infinite Dreams (Jelly Defense, seria Can Knockdown, Let’s Create! Pottery), uda się wyeliminować ewentualne niedoróbki i dostarczyć na rynek dopracowany produkt, do tego dobrze zbalansowany pod kątem mikropłatności.
Czego powinniśmy się spodziewać po Sky Force 2014? Dynamicznych wymian ognia, setek wrogów do pokonania, potężnych bossów i dopracowanego systemu sterowania. Jak będzie faktycznie, przekonamy się już 5 czerwca.