autor: Krzysztof Sobiepan
Skull & Bones – piracka gra będzie miała kampanię fabularną
PC Gamer zapytał przedstawiciela Ubisoftu o kampanię dla pojedynczego gracza w pirackiej produkcji Skull & Bones. Ma ona stanowić odrębną całość i nie być jedynie dodatkiem do rozgrywki wieloosobowej.
Na konferencji firmy Ubisoft podczas targów E3 2017 zapowiedziano Skull & Bones – nową taktyczną grę akcji w pirackim klimacie. Podczas pierwszej prezentacji światła reflektorów zdecydowanie były skupione na rozgrywce wieloosobowej, a akcenty położone na ścisłej kooperacji drużynowej w trybie Loot Hunt – każdy z przedstawionych typów statków miał swoje miejsce w zaciekłej batalii o słodki łup. Ale czy oznacza to, że gracze preferujący fabularne przygody w pojedynkę nie mają tu czego szukać?
Serwis PC Gamer postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i podpytał przedstawiciela francuskiej firmy o kampanię dla pojedynczego gracza. Dziennikarze nie dowiedzieli się może zbyt dużo, ale rozmówca zapewnił ich, że gra będzie zawierała pełnoprawną „narracyjną kampanię, niebędącą jedynie dodatkiem do trybu dla wielu graczy”. Historia ma się cechować wyrazistymi postaciami i zapadającymi w pamięć rywalami, a obecne informacje to dopiero „czubek góry lodowej” (dobrze, że akcja nie jest osadzona w 1912 roku).
Skull & Bones może mieć spory potencjał, ponieważ spragnieni rumu, zakopanych skarbów i morskich potyczek gracze mają obecnie do dyspozycji zaledwie kilka klasycznych tytułów, np. serię Port Royale, Sea Dogs czy niezapomniane Sid Meier's Pirates!. Niestety produkcje te mają już swoje lata. Na szczęście deweloperzy wydają się powoli odnajdywać ten zagubiony gatunek, przykładowo Rare ze swoim Sea of Thieves czy właśnie Ubisoft z S&B.
Produkcja ma trafić na platformy PlayStation 4, Xbox One i PC na jesieni 2018 roku.