SK Telecom 1 mistrzami świata w League of Legends
Zespół SK Telecom 1 zwyciężył w rozgrywanych w Berlinie mistrzostwach świata w grze League of Legends, przegrywając zaledwie jeden pojedynek w trakcie rozgrywek finałowych. Tym samym koreańska drużyna jako pierwsza w historii zdobyła Puchar Przywoływacza po raz drugi.
Kolejny rok, kolejny finał Pucharu Przywoływacza (Summoner’s Cup) za nami. Tym razem w ostatnim meczu tegorocznych rozgrywek e-sportowych w League of Legends, odbywających się w Berlinie, spotkały się dwa zespoły z Korei Południowej: KOO Tigers oraz SK Telecom 1. Zdecydowanym faworytem była druga z wymienionych drużyn, jako że w dotychczasowych 12 starciach nie przegrała ani razu. I rzeczywiście, dwie pierwsze gry poszły po myśli SKT, ale w trzeciej rundzie KOO postawiło na skrajnie agresywną taktykę i dzięki kilku błędom popełnionym przez przeciwników szybko zdobyło przewagę wystarczającą do wygrania tej partii. To jednak nie powstrzymało ich rodaków i po kolejnej, dość jednostronnej walce mecz zakończył się wynikiem 3:1 dla zespołu SK Telecom 1, który tym samym z wynikiem 15:1 zdobył mistrzostwo świata w League of Legends.
Trzeba nadmienić, że jak dotąd koreańska drużyna jest jedynym zespołem w historii, który zdobył Puchar Przywoływacza dwukrotnie. Wcześniej, w 2013 roku, pokonał w finale chińskie Royal Club. Co więcej, Gyeong-hwan „MaRin” Jang, top laner SKT, został uznany za najbardziej wartościowego gracza (MVP) finałowych rozgrywek. Jak sam stwierdził, wygrana jego zespołu wynikała z ciężkiej pracy oraz mniejszej liczby popełnionych błędów i ma nadzieję, że w przyszłym roku uda im się ten wyczyn powtórzyć. MaRin podziękował też za wsparcie fanom z Europy oraz reszty świata. Zainteresowanych obejrzeniem nagrań z rozgrywek finałowych zachęcamy do odwiedzenia oficjalnego kanału e-sportowego League of Legends w serwisie YouTube.
League of Legends od studia Riot Games to od lat najpopularniejsza gra z gatunku MOBA. Podobnie jak w innych produkcjach opartych na Defense of the Ancient (DotA) – modzie do strategii czasu rzeczywistego Warcraft III – gracze wcielają się w herosów (czempionów) o unikatowych zdolnościach, którzy walczą w zespołach ze sobą na przeróżnych arenach. Tytuł zadebiutował w 2009 roku i jest oparty na darmowym modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami.