Simowie z sąsiedztwa w The Sims 4 wreszcie podejmą samodzielne decyzje
Po 7 latach po premierze w The Sims 4 niekierowani przez nas simowie wreszcie będą w stanie samodzielnie podejmować decyzje. Opcja ta pojawi się w aktualizacji 30 listopada.
W skrócie:
- do The Sims 4 zmierza aktualizacja, która umożliwi NPC-om podejmowanie życiowych decyzji;
- początkowo zmiany obejmą simów zaprzyjaźnionych z aktywną rodziną, z czasem się to jednak zmieni.
Po siedmiu latach od premiery The Sims 4 czekają duże zmiany. 30 listopada do gry zawita aktualizacja, która wprowadzi historie sąsiedzkie. Dzięki nim niekontrolowani przez nas simowie będą w stanie samodzielnie się rozwijać. Oczywiście będą pewne ograniczenia.
Obecnie w The Sims 4 każdy sim nieznajdujący się w aktywnej rodzinie tylko się starzeje. Nie zmienia pracy i nie podejmuje żadnych romantycznych relacji. Osoby, którym zależało na postępie historii w całym mieście, musiały więc korzystać z modów.
Za niecały tydzień sytuacja ta ulegnie zmianie i w grze pojawi się pierwsza aktualizacja dodająca namiastkę wolnej woli NPC-ów. Po jej zainstalowaniu zaczną oni samodzielnie podejmować działania, które mają na celu awans w pracy. Będą również w stanie zaręczyć się. Nadal jednak nie wezmą samodzielnie ślubu.
Oprócz tego simowie z sąsiedztwa będą podejmować życiowe decyzje pod wpływem gracza. Przykładowo mogą chcieć iść do nowej pracy lub postarać się o dziecko. Jeśli będą gotowi do takiej zmiany, to zadzwonią do jednego z członków kierowanej przez nas rodziny i poproszą o radę. Wtedy możemy wskazać, jaka opcja jest najlepsza.
Dodatkowo jeśli sami zechcemy wywrzeć wpływ na NPC-a, to pojawi się również specjalna interakcja, w której zachęcimy go do podjęcia życiowej decyzji. Mogą to być negatywne albo pozytywne ingerencje. Przykładowo można kogoś oczernić i tym samym pogorszyć czyjeś relacje z innym simem lub zainspirować bezrobotnego do podjęcia pracy.
Początkowo zmiany te będą obejmować tylko simów, którzy są w przyjacielskich stosunkach z rodziną. W przyszłości jednak mechanika ma objąć wszystkich NPC-ów. Z czasem pojawi się również specjalny panel, który pozwoli dostosować ustawienia sąsiedzkich decyzji. Ma on działać na poziomie pojedynczego zapisu.
Można powiedzieć, ze lepiej późno niż wcale. Po tylu latach od premiery w końcu będziemy mogli bez modów i zabaw z przełączaniem się między rodzinami posiadać sąsiedztwo, w którym niezależni simowie faktycznie żyją.