Silent Hill 2 Remake zapowiedziany na PC i PS5; tworzy go polski Bloober Team
Konami oficjalnie zapowiedziało remake Silent Hill 2 i opublikowało pierwszy trailer. Grę tworzy polskie studio Bloober Team. Tytuł ukaże się w pierwszej kolejności na PC i PS5.
Plotki się potwierdziły – rodzime studio Bloober Team, twórcy znani z tak gier, jak The Medium, Blair Witch czy Layers of Fear, rzeczywiście pracuje nad remakiem Silent Hill 2. Po miesiącach spekulacji informację tę ujawniła dziś firma Konami na swojej prezentacji.
Silent Hill 2 Remake na PC i PS5, XSX/S poczeka
Ogłoszono, że remake Silent Hill 2 – kultowej odsłony popularnej serii pierwotnie wydanej wyłącznie na PlayStation 2 (w 2001 roku) i PC (w 2003 roku) – powstaje na Unreal Engine 5 i trafi w pierwszej kolejności na PS5 oraz komputery osobiste (Steam). Jako że potwierdzono, iż tytuł będzie czasowym konsolowym „ekskluzywem” Sony, należy się spodziewać wersji na XSX/S w późniejszym terminie.
Niestety nie wyjawiono, kiedy nastąpi premiera. Najbardziej optymistycznym założeniem wydaje się 2023 rok, jednak niewykluczone, że poczekamy dłużej – do 2024, a może nawet do 2025 r. Na razie musi nam wystarczyć poniższy trailer.
Jednocześnie poznaliśmy wymagania sprzętowe Silent Hill 2 Remake na PC. Możecie się z nimi zapoznać w osobnej wiadomości.
Twórcy oryginału wesprą Bloober Team
Choć grę tworzy polskie studio, to fani oryginału powinni ucieszyć się na wieść, że – zgodnie z przeciekami – w pracach nad remakiem Silent Hill 2 bierze udział co najmniej dwóch autorów oryginału. Pierwszym z nich jest Masahiro Ito, czyli reżyser artystyczny, a drugim Akira Yamaoka – kompozytor odpowiadający za ścieżkę dźwiękową SH2. Ten ostatni ma zadbać o to, byśmy usłyszeli w grze nowe utwory i dźwięki otoczenia.
Nie będzie to jedyna zmiana. Gameplay ma bowiem zostać dostosowany do współczesnych standardów, np. kamera zostanie zawieszona nad ramieniem bohatera. Gra zaoferuje również nowe wyzwania. Co ciekawe, ma być także całkowicie pozbawiona ekranów ładowania, dzięki czemu zaoferuje ciągły gameplay (i cutscenki, wiadomo).
Reżyser kreatywny remake’u Silent Hill 2, Mateusz Lenart ze studia Bloober Team – wcześniej pełniący tę samą funkcję przy The Medium – opisał przyświecający zespołowi cel następującymi słowy:
Ujmując rzecz w prosty sposób, naszym celem jest odtworzenie wszystkiego, co uczyniło grę ponadczasową klasyką, jednocześnie bardziej zagłębiając się w mgliste ulice miasteczka Silent Hill.