autor: Michał Kułakowski
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth – redakcyjne wrażenia z testów gry oraz nowe screeny
Jeden z redaktorów naszego serwisu miał okazję spędzić nieco czasu z grą Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. Swoje wrażenia opisał w obszernej zapowiedzi, dotykającej najważniejszych aspektów rozgrywki. Tekstowi towarzyszą również nowe screeny.
- Producent: Firaxis Games
- Wydawca: 2K Games
- Gatunek: Turowa strategia kolonizacyjna
- Platforma: PC
- Premiera: jesień 2014
O Sid Meier's Civilization: Beyond Earth dowiedzieliśmy się w połowie kwietnia. Zapowiedź studia Firaxis Games wywołała ogromny entuzjazm wśród fanów serii Civilization oraz miłośników strategii. Przez ostatni miesiąc, twórcy zdążyli opowiedzieć o istotnych elementach gry, ale nadal wiele informacji na temat przebiegu rozgrywki pozostawało tajemnicą. Na część wątpliwości i pytań dotyczących tytułu, określanego mianem duchowego następcy legendarnego Alpha Centauri, z pewnością odpowie tekst przygotowany przez redaktora naszego serwisu.
W zapowiedzi znajdziemy wrażenia z pierwszej ręki, które zebrane zostały podczas testowej partii z najnowszym Civilization. Nasz wysłannik przekonał się czy dotychczasowe zapewnienia deweloperów mają pokrycie w rzeczywistości. Czytelnicy poznają podstawowe założenia rozgrywki oraz to jaki wpływ na nią będą miały trzy ścieżki technologiczne. Stawiając na jedną z nich, nie tylko otrzymamy odmienny zestaw jednostek oraz konstrukcji, ale także ostateczny cel, po wypełnieniu którego osiągniemy zwycięstwo.
Nowością w serii są dynamiczne generowane questy. Pełnią one wyjątkowo istotną rolę i w interesujący sposób są związane z tłem fabularnym gry, a także pozwalają zająć się czymś pomiędzy kolejnymi turami. Stworzona przez deweloperów historia przyszłości ludzkiej cywilizacji ma być zresztą wyjątkowo bogata i obszerna, a jej urywki znajdziemy nawet w krótkich opisach budynków.
Autor zapowiedzi opisuje również metody, które zastosowali twórcy, by uczynić Beyond Earth bardziej nieprzewidywalnym. Produkcja osiąga ten cel dzięki ulepszonemu AI wrogich liderów. Są oni teraz elastyczni i nie reagują na wyzwania w ten sam mechaniczny i przewidywalny sposób. Zaskakującą na każdym kroku zabawę zapewniają także obce gatunki zwierząt, które zasiedlają kolonizowaną planetę. W zależności od obranej drogi rozwoju cywilizacji, staną się cennymi sprzymierzeńcami lub dużym utrapieniem dla naszych wojsk.
Kilka nowych screenów z gry znajdziecie w newsie, po resztę odsyłamy do tekstu oraz galerii.
Dzięki odkrywanym technologiom będziemy mogli zmieniać powierzchnię planety i dostosowywać ją do własnych potrzeb