Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2015, 15:44

Rising Tide - pierwszy dodatek do Civilization: Beyond Earth pozwoli na kolonizację mórz i oceanów

Studio Firaxis zapowiedziało pierwszy dodatek do gry Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. Rozszerzenie, zatytułowane Rising Tide, wprowadzi możliwość kolonizacji mórz i oceanów, a także rozbuduje znacznie dyplomacji.

Studio Firaxis zapowiedziało pierwsze rozszerzenie do wydanego w październiku ubiegłego roku Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. Zatytułowany Rising Tide dodatek skupi się na ekspansji na morzach oraz nowych metodach dyplomacji. Rozszerzenie ma trafić do graczy jeszcze tej jesieni za cenę 30 dolarów (około 106 złotych).

Przeprowadzka na taflę wody to nie tylko nowe możliwości, ale i nowe zagrożenia.

Rising Tide - pierwszy dodatek do Civilization: Beyond Earth pozwoli na kolonizację mórz i oceanów - ilustracja #2

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa i kolejna część serii, która swymi korzeniami sięga do początków lat 90-tych XX wieku. W tej odsłonie zadaniem gracza jest zbudowanie i rozwijanie ludzkiej kolonii na obcej, nieprzyjaznej planecie. Produkcja została przyjęta z mieszanymi nastrojami: niektórzy gracze wychwalali powiew świeżości, jaki wprowadziła wyprowadzka z Ziemi, inni z kolei krytykowali nieprzemyślane rozwiązania.

Przeniesienie się na morza da graczom nowe możliwości w budowaniu osad, które teraz mogą unosić się na tafli wody, oraz wydobywaniu surowców, które kryją się pod jej powierzchnią. Jednocześnie to też nowe zagrożenia, takie jak chociażby kryjące się w głębinach monstra. Firaxis postanowiło nieco przebudować także system dyplomacji, przedstawiając niedostępny dotąd zestaw cech dyplomatycznych, które mają sprawić, że aspekt ten stanie się absolutnie kluczowy dla planowania swoich ruchów. Nasi konkurenci mają teraz w charakterystyczny dla siebie sposób reagować na nasze poczynania, a ich działania będą mocniej uzależnione od aktualnej sytuacji – w ten sposób nawet lider, który zaczął rozgrywkę w pokojowy sposób, może rozpocząć wojnę, jeśli zostanie przyparty do muru. Na zachowania przeciwników ma także wpływać ich historia, którą twórcy mają zamiar znacznie rozbudować.

Te dwa aspekty to elementy, którymi twórcy Rising Tide szczycą się najbardziej, ale to nie wszystko, co zaoferuje dodatek. Zobaczymy więc także odświeżony system artefaktów, pozwalający na zbieranie i manipulowanie pozostałościami po obcych cywilizacjach. Rozszerzenie da także okazję do inwestowania punktów doktryn w różne ideologie, tworząc charakterystyczne dla danego gracza hybrydy. Rising Tide poszerzy też zawartość Beyond Earth o dwa biomy (jeden z nich to świat pierwotny, charakteryzujący się wulkaniczną aktywnością oraz ciągle zmieniającym się krajobrazem) oraz cztery frakcje – jak dotąd zaprezentowano jedynie Al Falah, nomadów pochodzących z Bliskiego Wschodu.

Rising Tide odkryje przed graczami także cztery nowe frakcje oraz dwa biomy.

Twórcy zapewniają, że nowe elementy znacznie odmienią oblicze gry. „Poprzez Rising Tide nie tylko rozbudowujemy rozgrywkę na lądzie, ale też redefiniujemy najbardziej podstawowe aktywności w Civilization” - stwierdził David McDonough, jeden z głównych projektantów Beyond Earth. „Wreszcie dostaniecie w stu procentach grywalny świat, w którym możecie stworzyć imperium obejmujące swym zasięgiem całą planetę”. Wtóruje mu producent, Andrew Frederiksen: „Skupiamy się na zmienianiu pewnych części składowych, by zobaczyć, jak bardzo zmienią one obraz rozgrywki. Masz więc te same cele, jednak osiągasz je innymi drogami”.

Twórcy zapewniają, że nowe opcje zdefiniują na nowo rozgrywkę w Civilization: Beyond Earth.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
  2. Recenzja gry Sid Meier's Civilization: Beyond Earth – Alpha Centauri ma godnego następcę

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej