Shadow of the Tomb Raider osiągnęło status gold
Shadow of the Tomb Raider nie spóźni się na swoją wrześniową premierę. Odpowiedzialny za przygotowanie tej gry zespół Eidos Montreal pochwalił się, że prace nad nią dobiegły już końca.
Ekipa Eidos Montreal poinformowała, że jej najnowsze dzieło, czyli Shadow of the Tomb Raider, osiągnęło złoty (ang. gold) status. Oznacza to, że prace nad grą dobiegły końca, a jej premiera, która ma się odbyć 14 września, jest niezagrożona. Produkcja trafi w ręce komputerowych graczy oraz posiadaczy PlayStation 4 i Xboksa One, a nad Wisłę zawita w pełnej polskiej wersji językowej.
Czego można się spodziewać po tym tytule? Z materiałów opublikowanych przez deweloperów oraz chociażby naszej zapowiedzi wynika, że twórcy nie zdecydowali się na wprowadzenie rewolucyjnych zmian, a na rozwinięcie pomysłów zapoczątkowanych w Tomb Raiderze z 2013 roku i rozbudowanych w Rise of the Tomb Raider. Otrzymamy więc przygodową grę akcji, w której równie ważna, co eksploracja lokacji oraz rozwiązywanie zagadek (w tym opcjonalnych grobowców mających stanowić prawdziwe wyzwanie dla naszych szarych komórek) będzie walka z przeciwnikami. Podobnie jak poprzednio, Lara będzie mogła posyłać wrogów do piachu zarówno w trakcie otwartych wymian ognia, jak i pozostając w ukryciu i niejako „stając się jednością” z dżunglą (przez co niekiedy jej zmagania będą mogły przywodzić na myśl filmowego Predatora lub Rambo).
Shadow of the Tomb Raider jest dziełem ekip Eidos Montreal (która przygotowała wersje na PlayStation 4 oraz Xboksa One) oraz Nixxes Software (owi deweloperzy byli odpowiedzialni za stworzenie pecetowej wersji gry). Dotychczasowi twórcy cyklu, czyli studio Crystal Dynamics, jedynie „doglądali” swoich kolegów po fachu, gdyż obecnie zajmują się tworzeniem The Avengers Project, czyli gry osadzonej w superbohaterskim uniwersum Marvela.
Warto odnotować, że dzisiaj pokazywaliśmy Wam trwający blisko dziesięć minut fragment rozgrywki, w którym zaprezentowano Paititi, czyli największy hub w historii serii, gdzie znajdziemy misje poboczne (wiele z nich zapewni nam dostęp do ukrytych krypt) oraz rynek, na którym wymienimy niepotrzebny ekwipunek na bardziej przydatne przedmioty. Ciekawostką pozostaje fakt, że gra pozwoli na zmianę poziomu trudności nie tylko walki z przeciwnikami, lecz także zagadek oraz eksploracji; poza tym w trakcie zabawy będziemy mogli wybrać, czy napotkane postacie przemówią do nas w zrozumiałym języku, czy też w swoim ojczystym.
- Oficjalna strona internetowa gry Shadow of the Tomb Raider
- Wszystko o Shadow of the Tomb Raider
- Graliśmy w Shadow of the Tomb Raider – Lara w królestwie Majów