autor: Bartosz Świątek
W Fortnite startuje sezon 9 – patch, cinematic i karnet bojowy
Fortnite doczekało się dziś kolejnej dużej łatki, rozpoczynającej 9. sezon. Twórcy ze studia Epic Games opublikowali informację, w której opisują wszelkie nowości i modyfikacje. Znamy też szczegóły na temat nowej przepustki battle pass.
W Fortnite – kultowej strzelance od studia Epic Games – rozpoczyna się dziś 9. sezon. Deweloperzy przygotowali obszerną notkę, opisującą zmiany i nowości, które trafiły do wszystkich trybów gry – Battle Royale, Ratowania świata oraz Trybu kreatywnego. Udostępniono też ciekawie prezentujący się zwiastun, który możecie zobaczyć poniżej.
Battle royale – lokacje, strumienie powietrzne i nowy battle pass
W grze pojawił się kolejny środek transportu w postaci strumieni powietrznych, w których wiatr unosi graczy (szybując możemy przyspieszać, zwalniać, a nawet zmieniać kierunek). Nie brakuje też nowych miejsc do odkrycia, które powstały po wybuchu wulkanu. Mowa tu o Mega Markecie oraz Neo-Wykrzywionych.
Do Fortnite trafiła również kolejna broń – półautomatyczna strzelba bojowa, która będzie występowała w wariantach rzadkim, epickim i legendarnym. Znajdziemy ją w łupach i zrzutach zaopatrzenia, a także automatach sprzedających sprzęt. Oczywiście, 9. sezon przyniósł ze sobą także nowy karnet bojowy – szczegóły znajdziecie tutaj.
Ratowanie świata – Garridan i gry wojenne
Największą nowością w trybie Ratowanie świata są Gry wojenne – unikatowe misje symulacyjne burzowej tarczy, w których otrzymujemy szansę sprawdzenia, jak dobrze nasze fortyfikacje poradzą sobie z niszczycielskimi symulacjami. Warto odnotować, że w przypadku tych zadań po śmierci nie odrodzimy się automatycznie – będziemy musieli poczekać na pomoc innych. Jeśli wszyscy umrą, rozgrywka dobiegnie końca.
Dostępnych jest kilka wariantów Gier wojennych, takich jak Rozrzuceni (uderzenie tornada), Gorące punkty (musimy poradzić sobie ze szczelinami wulkanicznymi i jeziorami lawy), Odmowa (pojawiają się szczeliny pozbawiające nas zdrowia i energii) oraz Strefa Bezpieczeństwa (główna burzowa tarcza nie działa, więc jesteśmy skazani na korzystanie z przenośnych generatorów). Twórcy planują dodać kolejne. Dodatkowo możemy urozmaicić sobie rozgrywkę modyfikatorami (takimi jak gęsta mgła czy zakaz budowy).
Do gry trafił również mityczny Budowniczy – Czarny Rycerz Garridan – wraz z niespotykaną dotychczas zdolnością w postaci Szału Budowania (otrzymujemy młot zadający wielkie obrażenia fizyczne oraz osłonę, która redukuje o 95% wszystkie obrażenia pochodzące od wrogów znajdujących się przed nami). Otrzymaliśmy też nowy wątek fabularny Historie nie z tego świata, w którym weźmiemy udział w polowaniu na potwora Loka.
Tryb kreatywny – menadżer potworów i latające platformy
W trybie kreatywnym dostaliśmy możliwość modyfikowania statystyk potworów – obrażeń oraz punktów, które otrzymuje się za ich likwidację. Do gry trafiły także latające platformy, dzięki którym możemy budować w powietrzu. Nie zabrakło też kolejnego zestawu gotowych galerii i elementów do wykorzystania (nowością jest wyspa łąkowa).
Jak zwykle twórcy przygotowali również szereg poprawek błędów i zmian w balansie rozgrywki. Z pełną listą modyfikacji możecie się zapoznać pod tym adresem.