Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2022, 08:18

Szczęście graczy Dark Souls 3 nie trwało długo, serwery znów nie działają [Aktualizacja]

Fani Dark Souls III znowu muszą pożegnać się z funkcjami sieciowymi na PC. Studio FromSoftware już pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Źródło: Bandai Namco.

Aktualizacja: Jak donoszą gracze, problem z serwerami Dark Souls III został już rozwiązany i rozgrywka wieloosobowa znów działa – choć studio FromSoftware nie wystosowało żadnej oficjalnej noty na ten temat.

Oj, krótka była radość fanów studia FromSoftware z powrotu do królestwa Lothric ze znajomymi (i najeźdźcami z innych światów). Od wczoraj forum Steama zalewa narzekanie na ponowne problemy z serwerami Dark Souls III.

Jeden z internautów (LordOFtheNoldor w serwisie Reddit) uzyskał potwierdzenie od działu pomocy dewelopera, że zespół FromSoftware wykrył problem uniemożliwiający graczom zalogowanie się do rozgrywek wieloosobowych. Studio bada już sprawę i opublikowało oficjalne ogłoszenie w sprawie usterki na Twitterze.

Fanowskie serwery.

Przez te miesiące, kiedy serwery Dark Souls III były wyłączone fani opracowali moda oferującego własną, alternatywną infrastrukturę sieciową dla tej gry. Nawet dzisiaj warto mieć zainstalowaną tę modyfikację na wypadek problemów z oficjalnymi serwerami.

  1. DS3OS (Dark Souls 3 - Open Server) - pobierz mod
Szczęście graczy Dark Souls 3 nie trwało długo, serwery znów nie działają [Aktualizacja] - ilustracja #1
Źródło: oficjalne konto marki Dark Souls na Twitterze.

Twórcy obiecali też podzielenie się kolejnymi informacjami najszybciej, jak to możliwe. Niestety, do chwili publikacji tego tekstu japoński deweloper nie zamieścił nowych komunikatów w związku z tym problemem.

Miejmy nadzieję, że tym razem nie przyjdzie nam czekać tak długo na powrót serwerów jak w przypadku ostatniego problemu. Cztery tygodnie zabawy co osiem miesięcy to raczej zbyt oszczędna dawka Dark Souls z funkcjami sieciowymi dla fanów cyklu, którzy wciąż są spragnieni inwazji i wspólnych wypraw do Lothric (a także Lordran i Drangleic, ale o niedziałających serwerach DS i DS2 deweloperzy nadal milczą).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej