autor: Konrad Kaczmarczyk
Salt and Sanctuary - Dark Souls osadzony w świecie 2D ukazuje swoje wdzięki
Salt and Sanctuary - niezwykle klimatyczna produkcja inspirowana takim klasykami jak Castlevania czy seria Souls - otrzymała nowe, 4-godzinne nagranie ukazujące brutalną i wymagającą rozgrywkę.
Jakiś czas temu Ska Studios podjęło się niezwykle ambitnej i interesującej próby połączenia takich klasyków jak Castlevania czy seria Souls. Od czasu pierwszej zapowiedzi Salt and Sanctuary, bo o tym tytule mowa, minęło już około roku i w tym czasie wielu fanów ochrzciło go mianem Dark Souls 2D. Dziś możecie zobaczyć ten nietuzinkowy projekt w szerszym wymiarze, bowiem w Internecie, na kanale youtubowym Lobos Jr, opublikowano 4-godzinny materiał wideo z rozgrywki.
Salt and Sanctuary jest tytułem wywodzącym się z gatunku platformówek wzbogaconych o liczne elementy RPG. W rozgrywce nie brakuje brutalności, zróżnicowanych linii rozwoju bohatera, potężnych bossów oraz szerokiego wachlarzu efektownych atrybutów ofensywnych. Twórcy wspomnieli również o wysokim poziomie trudności, który będzie nam towarzyszył podczas przygody. Jest to niewątpliwie nawiązanie do serii Souls, gdzie napisy końcowe zobaczyli wyłącznie najwytrwalsi.
Jako gracz wskakujemy w buty marynarza, który rozbija się na tajemniczej wyspie. Jest ona promykiem nadziei dla naszego bohatera, ponieważ na świecie trwa obecnie wielowiekowa wojna wyniszczająca ludzkość. Wyspa mogłaby się stać azylem i początkiem budowy nowego, lepszego świata promującego pokój. Studio odpowiadające za Salt and Sanctuary ma na swoim koncie produkcję takich tytułów jak The Dishwasher: Vampire Smile czy Charlie Murder. Twórcy uważają, że właśnie te marki są dowodem na solidną jakość wykonania, widowiskowe, brutalne walki oraz piękne, ręcznie rysowaną oprawę graficzną pozbawioną pikseli. Trudno się z nimi nie zgodzić, bowiem zarówno The Dishwasher: Vampire Smile, jak i Charlie Murder zebrały wysokie noty od recenzentów i użytkowników. W serwisie methacritic jest to kolejno 81 i 78 punktów.
Na nasz oręż będą składały się jednoręczne miecze, noże, tarcze czy kusze oraz dwuręczne bronie, dzięki którym zwiększymy swoją siłę rażenia, ale gwałtownie zmniejszymy mobilność. Nie zabraknie magii często stanowiącej ikonę produkcji RPG. Ciężar ładunku wypływa bezpośrednio na naszą postać. Obciążenie zmniejsza szybkość poruszania i przewrotów oraz regenerację wytrzymałości.
Salt and Sanctuary zadebiutuje najpierw na konsolach Sony, czyli PlayStation 4 i PlayStation Vita, by później trafić również na PC. Twórcy informują, że są bardzo zadowoleni ze wsparcia, jakie zaoferował im japoński gigant. Premiera ma się odbyć jeszcze w tym roku.