Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2024, 13:35

Mimo 8 lat na karku, „Dark Souls 2D” oficjalnie otrzymało uwielbianą przez fanów gatunku funkcję, która w Elden Ring wymaga modów. Niespodziewana aktualizacja do Salt and Sanctuary

„Dark Souls 2D”, czyli Salt and Sanctuary, po 8 latach od premiery otrzymało nową aktualizację. Wprowadziła ona m.in. tryb Randomizer.

Źródło fot. Ska Studios
i

Na ogromnej fali popularności soulslike’ów otrzymaliśmy wiele gier, które czerpią inspirację z tego stworzonego przez studio FromSoftware podgatunku RPG-ów akcji. Jedną z takich produkcji jest charakteryzujące się grafiką 2D Salt and Sanctuary od Ska Studios, które swoją premierę miało 8 lat temu, ale mimo to właśnie otrzymało nową, dość interesującą aktualizację.

Tryb Randomizer

Fani Elden Ringa lub Dark Souls z pewnością kojarzą uwielbianą wśród społeczności modyfikację „randomizer”. Za jej sprawą obecni w grze wrogowie oraz przedmioty zostają umiejscowieni w losowy sposób, co niesamowicie urozmaica rozgrywkę.

Wraz z najnowszą aktualizacją tryb ten oficjalnie zawitał do Salt and Sanctuary. Według opisu dostępne są trzy różne opcje:

  1. Monster Randomizer – losuje wszystkich wrogów, dzięki czemu np. już na początku gry możemy spotkać potwory z końcowego etapu;
  2. Item Randomizer – to samo co wyżej, ale dotyczy przedmiotów. Warto jednak zaznaczyć, że chodzi tylko o te itemy, które nie są kluczowe dla fabuły;
  3. Scaling Monster Randomizer – losuje pozycje wrogów, ale dodatkowo odpowiednio dostosowuje im statystyki.

Jest to więc świetna opcja dla osób, które mają już grę za sobą, ale chciałyby przejść ją raz jeszcze.

Aktualizacja wprowadziła również kilka mniejszych zmian, z których najbardziej wartą wspomnienia jest obsługa wyższych rozdzielczości. Poza tym poprawiono statystyki kilku przedmiotów, zmieniono szansę na wypadnięcie innych, a także pozbyto się kilkunastu błędów. Szczegółową listę zmian znajdziecie w oficjalnej wiadomości.

Salt and Sanctuary zadebiutowało 15 marca 2016 roku na PS4. Od tego czasu gra została wydana również na PC, PSV, Switchu oraz XOne. Produkcja może się pochwalić 89% pozytywnych recenzji w serwisie Steam oraz średnią ocen 8/10 od graczy na Metacriticu.

  1. Salt and Sanctuary – karta gry w serwisie Steam

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej