Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2016, 10:30

Salt and Sanctuary debiutuje na PC

Deweloperzy z zespołu Ska Studios podjęli decyzję o wcześniejszym udostępnieniu pecetowej wersji gry Salt and Sanctuary. Od wczoraj dwuwymiarowy klon serii Souls można zakupić poprzez platformę Steam.

Salt and Sanctuary zadebiutowało na PC nieco wcześniej, niż zapowiadano. - Salt and Sanctuary debiutuje na PC - wiadomość - 2016-05-18
Salt and Sanctuary zadebiutowało na PC nieco wcześniej, niż zapowiadano.

Prawie 2 miesiące temu, 20 marca, na PlayStation 4 zadebiutowało Salt and Sanctuary – dwuwymiarowy klon serii Souls od zespołu Ska Studios. Tytuł został ciepło przyjęty przez recenzentów, a wiele osób z niecierpliwością oczekiwało letniej premiery pecetowego wydania gry. Jednak twórcy z niezależnego amerykańskiego studia postanowili zrobić graczom miłą niespodziankę i przed czasem udostępnili Salt and Sanctuary w sklepie Steam. Do wtorku 24 maja grę można nabyć za 16,19 euro (ok. 71 zł), a więc z rabatem 10%, później za produkcję Ska Studios zapłacimy 17,99 euro (a wiec około 78 zł). Niestety, nadal nie pojawiły się żadne informacje na temat debiutu zapowiadanego wydania na przenośną konsolę PlayStation Vita.

Czym właściwie jest Salt and Sanctuary? Najprościej rzecz ujmując, jest to kalka popularnej serii Souls studia From Software, tyle że w dwuwymiarowym środowisku i z elementami platformówki. Mamy więc mroczny i zdecydowanie nieprzyjazny świat, gdzie wcielamy się w postać marynarza, którego statek rozbija się na wyspie, zamieszkanej przez hordy potworów. Dochodzą do tego mechanizmy rozgrywki dobrze znane fanom Dark Souls, jak choćby konieczność dbania o kondycję, czy też utrata tytułowej soli (lokalnego odpowiednika dusz z gier From Software) po śmierci naszej postaci. Całość jest wymagająca w typowo soulsowym stylu, a więc karzącym za bezmyślność i pośpiech, choć – według niektórych – ze znacznie łatwiejszymi, ale wciąż emocjonującymi bossami. Poza tym mamy jeszcze wspomniane elementy platformowe, rozbudowa sanktuariów, czyli naszych bezpiecznych przystani, oraz obowiązkowy, zintegrowany z kampanią gry tryb sieciowy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej