autor: Szymon Liebert
Rzut okiem na najciekawsze modyfikacje StarCrafta II
Serwis Fileplanet opublikował zestawienie modów, które być może urozmaicą zabawę posiadaczom pełnej wersji StarCrafta II. Edytor dołączony do produkcji daje spore możliwości, więc oprócz standardowej kampanii solowej i multiplayera otrzymamy mnóstwo amatorskich pomysłów. Wśród nich pojawiają się: strzelanka z helikopterem, survival horror, a nawet gry logiczne.
Serwis Fileplanet opublikował zestawienie modów, które być może urozmaicą zabawę posiadaczom pełnej wersji StarCrafta II. Edytor dołączony do produkcji daje spore możliwości, więc oprócz standardowej kampanii solowej i multiplayera otrzymamy mnóstwo amatorskich pomysłów. Wśród nich pojawiają się: strzelanka z helikopterem, survival horror, a nawet gry logiczne.
Na co pozwala edytor z drugiego StarCrafta? Możliwości są olbrzymie. Dowodzi tego zręcznościowa strzelanka AC130K, w której latamy helikopterem, niszczymy zastępy wrogów i ulepszamy sprzęt. Crush Company to jeszcze lepszy numer – mod jest chodzoną bijatyką w stylu Double Dragon. Gracze otrzymuje do wyboru czterech bohaterów i muszą zmierzyć się z bossami.
To nie koniec zaskakujących dzieł. W Resident Overmind przemierzamy mroczne lokacje samotnym żołnierzem Terran, który musi poradzić sobie z hordami Zergów i przetrwać ich ataki z zaskoczenia. Całość bazuje na motywach serii Resident Evil (specyficzne ujęcia kamer). Warto wspomnieć o najbardziej klasycznym pomyśle, czyli słynnym Tetrisie w wersji starcraftowej.
Pojawiają się też bardziej standardowe pomysły, w tym np. pełnoprawne kampanie (The Lava Swarm), które zawierają nowe mapy, dialogi i wszystkie inne potrzebne elementy. Można spodziewać się, że tego typu dodatków będzie mnóstwo, bo gra jest niezwykle popularna, edytor jest przystępny, a społeczność skupiona wokół gier Blizzarda bardzo aktywna.
Wszystkie powyższe modyfikacje można sprawdzić już w działaniu (w drugim etapie bety), chociaż ich twórcy dokończą je dopiero po premierze gry. Wniosek jest jeden – dodatkowej zawartości do produkcji będzie sporo, bo jak widać postarają się o to sami gracze. Blizzard od zawsze reprezentował otwarte podejście w tej kwestii i wspierał scenę amatorskich twórców.
Ciekawe jest to, czy fani zdołają wykreować nowy styl rozgrywki. Tak stało się między innymi z popularnym modem do Warcrafta 3 – DotĄ – który przeistoczył się w nowy gatunek (League of Legends, Demigod). O pomysłowości fanów gry przekonamy się niedługo - premiera StarCrafta II odbędzie się za nieco ponad 2 tygodnie (27 lipca).