autor: Kamil Zwijacz
Rynek gier mobilnych w Azji Południowo-Wschodniej wart ponad miliard dolarów
Firma analityczna Niko Partners opublikowała raport dotyczący rynku gier mobilnych w Azji Południowo-Wschodniej (czyli przede wszystkim w Chinach). Dowiedzieliśmy się m.in., że do 2021 roku liczba graczy wzrośnie do 250 milionów, a do najpopularniejszych tytułów w tym regionie należą Mobile Legends i Arena of Valor.
W sieci pojawił się raport Daniela Ahmada – pracownika firmy analitycznej Niko Partners, zajmującej się cyfrową dystrybucją gier wideo w Azji Południowo-Wschodniej. Najnowszy artykuł związany jest z tamtejszym rynkiem produkcji mobilnych. Z opublikowanych danych wynika, że w tym roku liczba graczy bawiących się na telefonach i smartfonach dobije do 170 milionów osób. W kolejnych latach będzie jednak jeszcze lepiej i przewiduje się, że do 2021 roku wzrośnie do 250 milionów. Tak wielka baza miłośników elektronicznej rozrywki pociąga za sobą ogromne pieniądze. Do końca bieżącego roku przychody ze smartfonowych produkcji wyniosą 1,1 miliarda dolarów, a za cztery lata aż 2,4 miliarda dolarów – to więcej niż przewidywano we wcześniejszych raportach.
Analityk zaznaczył jednak, że choć liczby te robią wrażenie, to tak naprawdę azjatyccy gracze wcale nie kwapią się do szastania pieniędzmi – średnie wydatki w grach cały czas utrzymują się na niskim poziomie. Stąd też wysoka popularność produkcji, które nie wymagają płacenia lub da się w nie w miarę komfortowo grać bez korzystania z mikropłatności. Mowa np. o Subway Surfers czy Slither.io.
Azjatycki rynek gier mobilnych jest i będzie łakomym kąskiem dla deweloperów, zwłaszcza dla studiów tworzących produkcje MOBA. Choć tamtejsi gracze bardzo lubią strategie oraz RPG-i, to właśnie Multiplayer Online Battle Arena zyskuje znacznie na sile i napędza rozwój e-sportu w regionie. Triumfy święcą dwie produkcje – Mobile Legends i Arena of Valor. Pierwsza z wymienionych w październiku była najczęściej pobieraną grą i wygenerowała największe przychody. Tuż za nią uplasowała się druga aplikacja, ale pod względem przychodów zajęła ona „dopiero” czwartą pozycję. Pozostałe tytuły z lity TOP 10 znajdziecie na powyższej grafice.