Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2012, 16:24

autor: Adrian Werner

Ruszył Kickstarter taktycznego FPS-a Interstellar Marines: Prologue.

Wystartował kickstarter FPS-a Interstellar Marines: Prologue. Autorzy tej utrzymanej w klimatach science-fiction taktycznej strzelanki chcą w ciągu miesiąca uzbierać minimum 600 tys. dolarów.

Przykłady nagród:
  • 10$ - pełna wersja gry (oferta ważna dla pierwszych 5 tys. osób)
  • 60$ - Gra plus cyfrowy artbook i soundtrack
  • 100$ - Gra plus pre-order na trzy kontynuacje oraz koszulka

Na FPS-a Interstellar Marines czekamy już od ponad sześciu lat. Gra początkowo miała być wysokobudżetową strzelanką opartą na silniku Unreal 3 i zmierzała na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Twórcy wpadli jednak w tarapaty finansowe i projekt został skasowany. Autorzy nie podali się jednak i rozpoczęli produkcję od nowa, tym razem ze znacznie mniejszymi i bardziej realistycznymi ambicjami. Porzucono też wersje konsolowe i przestawiono się na silnik Unity. Następnych kilka lat spędzono na projektowaniu zrębów rozgrywki oraz opracowywaniu pierwszych prototypów. Obecnie studio Zero Point Software składa się jedynie z dwójki pełnoetatowych pracowników i cykl produkcyjny doszedł wreszcie do momentu, w którym potrzebne są większe środki oraz bardziej liczny zespół. Dlatego twórcy postanowili uruchomić Kickstartera dla pierwszego rozdziału swojej sagi, czyli Interstellar Marines: Prologue.

  1. Interstellar Marines: Prologue - strona Kickstartera
  2. Interstellar Marines: Prologue - oficjalna strona gry

Gra powstaje z myślą o pecetach i będzie można ją uruchomić na systemach Windows, OSX i Linux. Aby osiągnąć sukces Kickstarter musi zgromadzić minimum 600 tysięcy dolarów. Zbiórka dobiegnie końca 27 listopada tego roku.

Ruszył Kickstarter taktycznego FPS-a Interstellar Marines: Prologue. - ilustracja #1

Interstellar Marines: Prologue ma być taktycznym FPS-em oferującym dużą swobodę wyboru metod realizacji każdego zadania. Zabawę dodatkowo wzbogaci tryb kooperacyjny oraz elementy RPG. Cała rozgrywka toczyć się będzie w olbrzymim podziemnym ośrodku szkoleniowym, a treningiem zarządzać ma sztuczna inteligencja SARA, która zadba o dostarczanie różnorodnych symulacji bitewnych. W ich ramach stoczymy bitwy przeciwko robotom lub innym graczom. Będziemy mogli m.in. bawić się na strzelnicy, przeprowadzić akcje odbijania zakładników oraz przećwiczyć duże starcia z agresywnymi przeciwnikami.

Jeśli projekt odniesie sukces, to autorzy zamierzają kontynuować fabułę w kontynuacji zatytułowanej Interstellar Marines: First Contact, w której wyszkoleni w Prologue komandosi napotkają obcą cywilizację o wrogim nastawieniu. Autorzy mają nadzieję, że First Contact stanie się początkiem całej trylogii gier FPS.

Trzeba przyznać, że ludzie z Zero Point Software okazali się sporymi realistami. Kilkaset tysięcy dolarów nie jest sumą za którą można by stworzyć pełnowymiarowego FPS-a z dobrą grafiką, kampanią i trybem multiplayer. Zamiast tego postanowili wiec wyprodukować mniejszy projekt oparty na koncepcji symulacji bojowych, co powinno znacznie ograniczyć koszty, a jednocześnie zapewnić spore dobrej zabawy. Bardziej ambitne plany odłożono na później i zostaną one zrealizowane tylko jeśli Interstellar Marines: Prologue odniesie sukces.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej