Ruszył Kickstarter taktycznego FPS-a Interstellar Marines: Prologue.
Wystartował kickstarter FPS-a Interstellar Marines: Prologue. Autorzy tej utrzymanej w klimatach science-fiction taktycznej strzelanki chcą w ciągu miesiąca uzbierać minimum 600 tys. dolarów.
- 10$ - pełna wersja gry (oferta ważna dla pierwszych 5 tys. osób)
- 60$ - Gra plus cyfrowy artbook i soundtrack
- 100$ - Gra plus pre-order na trzy kontynuacje oraz koszulka
Na FPS-a Interstellar Marines czekamy już od ponad sześciu lat. Gra początkowo miała być wysokobudżetową strzelanką opartą na silniku Unreal 3 i zmierzała na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Twórcy wpadli jednak w tarapaty finansowe i projekt został skasowany. Autorzy nie podali się jednak i rozpoczęli produkcję od nowa, tym razem ze znacznie mniejszymi i bardziej realistycznymi ambicjami. Porzucono też wersje konsolowe i przestawiono się na silnik Unity. Następnych kilka lat spędzono na projektowaniu zrębów rozgrywki oraz opracowywaniu pierwszych prototypów. Obecnie studio Zero Point Software składa się jedynie z dwójki pełnoetatowych pracowników i cykl produkcyjny doszedł wreszcie do momentu, w którym potrzebne są większe środki oraz bardziej liczny zespół. Dlatego twórcy postanowili uruchomić Kickstartera dla pierwszego rozdziału swojej sagi, czyli Interstellar Marines: Prologue.
- Interstellar Marines: Prologue - strona Kickstartera
- Interstellar Marines: Prologue - oficjalna strona gry
Gra powstaje z myślą o pecetach i będzie można ją uruchomić na systemach Windows, OSX i Linux. Aby osiągnąć sukces Kickstarter musi zgromadzić minimum 600 tysięcy dolarów. Zbiórka dobiegnie końca 27 listopada tego roku.
Interstellar Marines: Prologue ma być taktycznym FPS-em oferującym dużą swobodę wyboru metod realizacji każdego zadania. Zabawę dodatkowo wzbogaci tryb kooperacyjny oraz elementy RPG. Cała rozgrywka toczyć się będzie w olbrzymim podziemnym ośrodku szkoleniowym, a treningiem zarządzać ma sztuczna inteligencja SARA, która zadba o dostarczanie różnorodnych symulacji bitewnych. W ich ramach stoczymy bitwy przeciwko robotom lub innym graczom. Będziemy mogli m.in. bawić się na strzelnicy, przeprowadzić akcje odbijania zakładników oraz przećwiczyć duże starcia z agresywnymi przeciwnikami.
Jeśli projekt odniesie sukces, to autorzy zamierzają kontynuować fabułę w kontynuacji zatytułowanej Interstellar Marines: First Contact, w której wyszkoleni w Prologue komandosi napotkają obcą cywilizację o wrogim nastawieniu. Autorzy mają nadzieję, że First Contact stanie się początkiem całej trylogii gier FPS.
Trzeba przyznać, że ludzie z Zero Point Software okazali się sporymi realistami. Kilkaset tysięcy dolarów nie jest sumą za którą można by stworzyć pełnowymiarowego FPS-a z dobrą grafiką, kampanią i trybem multiplayer. Zamiast tego postanowili wiec wyprodukować mniejszy projekt oparty na koncepcji symulacji bojowych, co powinno znacznie ograniczyć koszty, a jednocześnie zapewnić spore dobrej zabawy. Bardziej ambitne plany odłożono na później i zostaną one zrealizowane tylko jeśli Interstellar Marines: Prologue odniesie sukces.