autor: Radosław Grabowski
Project IM to Interstellar Marines
Dotąd debiutancki projekt duńskiej firmy Zero Point Software znaliśmy pod nazwą Project IM. Teraz developerzy z Kopenhagi ujawnili, że ich nadchodzące dzieło nosi tytuł Interstellar Marines. Niniejsza pozycja opracowywana jest ze sporym rozmachem (licencja na Unreal Engine 3.0) i z myślą o komputerach osobistych klasy PC, a także o nowoczesnych konsolach stacjonarnych (PlayStation 3 i Xbox 360).
Dotąd debiutancki projekt duńskiej firmy Zero Point Software znaliśmy pod nazwą Project IM. Teraz developerzy z Kopenhagi ujawnili, że ich nadchodzące dzieło nosi tytuł Interstellar Marines. Niniejsza pozycja opracowywana jest ze sporym rozmachem (licencja na Unreal Engine 3.0) i z myślą o komputerach osobistych klasy PC, a także o nowoczesnych konsolach stacjonarnych (PlayStation 3 i Xbox 360).
Mamy tu do czynienia z produktem, reprezentującym gatunek FPS i osadzonym w futurystycznym świecie. Warstwa fabularna ukaże nam schyłek XXII wieku, czyli czas eksplorowania przez rodzaj ludzki odległych zakątków Galaktyki. Podróżujący w kosmosie przedstawiciele homo sapiens natrafią na obce cywilizacje, z których niestety nie wszystkie nastawione będą przyjaźnie. Właśnie w kontekście konfrontacji z wrogimi nacjami powstanie tytułowy oddział Międzygwiezdnych Marines – nietrudno zgadnąć, iż wcielimy się w postać członka tej elitarnej grupy militarnej.
Przygotowany przez utalentowanych developerów scenariusz pozwoli nam na uczestniczenie w wielu różnych misjach, podczas wykonywania których trzeba będzie wykazać się nie tylko bitnością, lecz również zdolnościami taktycznymi. Autorzy zaimplementują także elementy cRPG, związane głównie z rozwojem postaci (dzięki zbieranym punktom doświadczenia ulepszać mamy umiejętności żołnierza).
Ponadto spory nacisk położony zostanie na realizm, co zaowocuje dość sugestywnym wyglądem i zachowaniem się broni palnej, naturalną animacją przestrzennych modeli bohaterów, wysoce interaktywnym środowiskiem etc. Rzecz jasna podstawową opcją rozgrywki będzie kampania single-player, zorganizowana w sposób nieliniowy. Twórcy zadbają też o tryb multiplayer, umożliwiający kooperację maksymalnie czterem osobom.