autor: Kamil Zwijacz
Rust - survival od twórców Garry's Mod zarobił 30 mln dolarów
Założyciel studia Facepunch, Garry Newman, poinformował na Twitterze, że popularna gra Rust zarobiła już 30 mln dolarów. Nowa produkcja twórców Garry's Mod okazała się więc wielkim sukcesem, nawet pomimo faktu, że to dopiero jej wczesna wersja.
Garry Newman, założyciel studia Facepunch i twórca popularnej gry niezależnej Garry’s Mod, poinformował w serwisie społecznościowym Twitter, że jego najnowsza produkcja – Rust – zarobiła już 30 mln dolarów. Oznacza to, że tytuł w ciągu kilku miesięcy obecności na rynku, przyniósł deweloperowi o 0,34% więcej pieniędzy, niż jego poprzedni projekt, który sprzedawany jest w sklepie Steam od 2006 roku. Nie jest to pierwszy raz, kiedy donosimy o sukcesach tego survivalowego sandboksa. Tytuł już w pierwszych dwóch tygodniach obecności na rynku trafił do ponad 150 tys. osób. Po półtora miesiąca poinformowano o 750 tys. graczy, a do pierwszego miliona dobito w ciągu dwóch miesięcy.
Jak więc widać szał na gry z gatunku survival trwa w najlepsze. W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszyło się (i cieszy się nadal) DayZ. Firmie Bohemia Interactive udało się dotrzeć do miliona osób w ciągu pierwszego miesiąca obecności produkcji w ramach Steam Early Access. To jednak przeszłość, gdyż licznik na oficjalnej stronie tytułu pokazuje już blisko 1,5 mln graczy. Próg miliona sprzedanych egzemplarzy udało się także przekroczyć grze State of Decay, wydanej na konsoli Xbox 360 i na komputerach PC.
Rust to niezależna gra z gatunku survival, stworzona przez studio Facepunch (autorzy Garry’s Mod). W produkcji wcielamy się w jedną z osób, która stara się przetrwać w niegościnnym świecie. Na drodze naszej postaci staje nie tylko nieprzyjazne środowisko, z niebezpiecznymi zwierzętami na czele, lecz także inni gracze.
Tytuł obecnie dostępny jest w ramach wcześniejszego dostępu w sklepie Steam. Oznacza to, że Rust nie jest jeszcze ukończony. Inwestując jednak swoje pieniądze teraz, otrzymujemy od razu dostęp do aktualnej wersji, która będzie rozwijana do momentu premiery pełnej produkcji.