RPG akcji The First Berserker: Khazan w akcji. W podziwianiu brutalnego systemu walki przeszkadza kiepska optymalizacja
Podczas dzisiejszego pokazu Xboxa zobaczyliśmy w akcji soulslike'a The First Berserker: Khazan, którego opowieść toczy się w uniwersum Dungeon and Fighters.
Podczas transmisji Xbox Partner Preview mieliśmy okazję zobaczyć pierwszy gameplay (poniżej) z soulslike’a The First Berserker: Khazan od studia Neople Games.
Zademonstrowano w nim głównie to, z czego słynie ów podgatunek, czyli liczne walki z przeciwnikami – w tym także bossami. Ponadto w grze wyraźnie czuć inspirację serią Souls (np. gdy przyjrzymy się animacjom, które towarzyszą interakcji z otoczeniem).
Na podstawie zamieszczonego materiału możemy wyciągnąć jeszcze kilka innych wniosków.
- Gra stawia na stylizowaną grafikę – głównie modeli postaci, które wyróżniają się na tle monumentalnego otoczenia.
- W produkcji nie zabraknie specjalnych umiejętności, jak np. specjalny atak obszarowy po wyskoku czy rzut włócznią, która po chwili ponownie zmaterializuje się w naszej ręce.
- W The First Berserker: Khazan kluczowe okaże się parowanie. Wykonane skutecznie, wytrąci ono przeciwnika z równowagi, dając nam okienko na atak krytyczny (znany w społeczności fanów soulslike’ów jako „visceral attack”).
Choć całość wygląda imponująco pod kątem artystycznym, to martwi dość niska i wyraźnie wahająca się liczba klatek na sekundę – rzuca się w oczy zwłaszcza na początku gameplayu, gdy przyjrzymy się animacjom postaci (pod koniec wideo wypada o niebo lepiej pod tym względem). Z drugiej jednak strony, twórcy nie ujawnili nawet przybliżonego okna premiery gry, co daje nadzieję, że produkcja w okolicach debiutu będzie lepiej zoptymalizowana niż to, co widzieliśmy dzisiaj.
Przypomnę, że The First Berserker: Khazan zabierze nas w podróż do świata wykreowanego na potrzeby marki DNF. W trakcie rozgrywki wcielimy się w tytułowego Khazana, czyli generała imperium Pelos. Gra ma się ukazać na PC oraz konsolach Xbox Series X/S i PS5.