Resident Evil na Nintendo 3DS z nowym systemem sterowania
Jednymi z najciekawiej zapowiadających się produkcji na przenośną konsolę Nintendo 3DS są dwie nowe odsłony cyklu Resident Evil – Revelations oraz Mercenaries 3D. W ostatnim numerze japońskiego magazynu Famitsu znalazło się kilka świeżych informacji na ich temat. Dowiedzieliśmy się m.in. w jakim stadium prac znajdują się aktualnie oba dzieła firmy Capcom.
Jednymi z najciekawiej zapowiadających się produkcji na przenośną konsolę Nintendo 3DS są dwie nowe odsłony cyklu Resident Evil – Revelations oraz Mercenaries 3D. W ostatnim numerze japońskiego magazynu Famitsu znalazło się kilka świeżych informacji na ich temat. Dowiedzieliśmy się m.in. w jakim stadium prac znajdują się aktualnie oba dzieła firmy Capcom.
Resident Evil: Revelations
Ukończone w 20% Resident Evil: Revelations, pod kątem mechaniki rozgrywki przywodzące na myśl wcześniejsze odsłony serii (te sprzed czwórki i piątki), będzie standardowym przedstawicielem gatunku survival horror. Nie zabraknie tu akcji, eksploracji, a także prostych zagadek logicznych. Fabularnie gra zostanie osadzona dokładnie pomiędzy wydarzeniami opowiedzianymi w historiach Leona S. Keneddy’ego (RE4) oraz Chrisa Redfielda (RE5). Poznamy w niej początki organizacji BSAA, walczącej z bioterroryzmem w różnych zakątkach globu. Tym razem akcja osadzona zostanie na pokładzie ogromnego statku pasażerskiego, opanowanego przez „tajemniczy” wirus.
Z punktu widzenia przyszłych nabywców Nintendo 3DS, wśród których znajdą się zapewne w większości użytkownicy poprzednich przenośnych konsol firmy Nintendo, niezwykle istotne jest to, że aby dobrze się bawić przy RE: Revelations nie będą musieli znać dokładnie wydarzeń opowiedzianych w poprzednich odsłonach serii. Niemniej jednak, miłośnicy cyklu wyciągną z gry zdecydowanie więcej – choćby poprzez fakt, że głównymi bohaterami będą Chris Redfield i Jill Valentine. W produkcji nie zabraknie bowiem subtelnych nawiązań do poprzednich opowieści, których celem będzie wzbogacenie fabuły.
Resident Evil: Revelations
Co najważniejsze jednak, w RE: Revelations zastosowanie znajdzie zupełnie nowy system sterowania, pozwalający sprawować pełną kontrolę nad postacią (w trakcie celowania do przeciwników będziemy mogli chodzić). W niepamięć odejdą zatem sytuacje, gdy podczas walki gracz był zmuszony do pozostawania w miejscu i narażania się na ataki zombiaków oraz innych stworów. W Revelations po lokacjach będzie można biegać i strzelać jednocześnie w sposób jak najbardziej swobodny. Można spodziewać się, że pociągnie to za sobą również zwiększenie poziomu trudności gry – przeciwnicy będą zapewne szybsi i sprytniejsi.
Resident Evil: Mercenaries 3D
O ile proces produkcji Resident Evil: Revelations znajduje się ciągle w dosyć wczesnym stadium, o tyle prace nad Resident Evil: Mercenaries 3D są już całkiem zaawansowane. Produkcję ukończono już w 70%. Zgodnie z wcześniejszymi szczegółami, będzie ona bazować na jednym z trybów rozgrywki zawartych w Resident Evil 5 (konkretnie Mercenaries). Zabawa będzie w niej zatem polegać na uczestniczeniu w zmaganiach drużynowych, sprowadzających się do zabijania nieumarłych w zamkniętych lokacjach, przy akompaniamencie dźwięku upływającego czasu.
W grze wcielimy się w kilku bohaterów – m.in. w Chrisa Redfielda, Claire Redfield, Jacka Krausera i Hunka – a każdy z nich dysponować będzie mocnymi i słabymi stronami. Rozgrywkę będziemy mogli toczyć w towarzystwie postaci kontrolowanej zarówno przez sztuczną inteligencję, jak i przez przyjaciela z drugim Nintendo 3DS (WiFi). Nie zabraknie tu też akcji typowych dla kooperacji, a także systemu odpowiedzialnego za rozwoj postaci oraz posiadanych broni. W RE: Mercenaries 3D zastosowanie znajdzie też nowy system kontroli.
Resident Evil: Mercenaries 3D
Niestety, w dalszym ciągu nie znamy daty premiery obu opisanych wyżej produkcji. Możemy się jednak spodziewać, że w niedługim czasie firma Capcom ujawni przybliżony termin debiutu.