Capcom chwali się wynikami sprzedaży swoich serii; Resident Evil liderem
Z okazji swoich 40. urodzin firma Capcom opublikowała infografikę, na której chwali się danymi o sprzedaży swoich flagowych serii, a także prezentuje wyniki gier w poszczególnych krajach. Polska nie ma się czego wstydzić, choć do czołówki jeszcze sporo jej brakuje.
11 czerwca firma Capcom obchodziła swoje 40. urodziny. Z tej okazji japoński producent i wydawca opublikował infografikę, na której podzielił się dotychczasowymi wynikami sprzedaży swoich gier, zwracając przy tym szczególną uwagę na swoje trzy flagowe serie.
- Palmę pierwszeństwa wśród marek Capcomu dzierży Resident Evil, który przekroczył próg 142 milionów sprzedanych egzemplarzy.
- Kolejna seria na liście, Monster Hunter, osiągnęła wynik sprzedaży na poziomie 92 milionów sztuk.
- Stawkę zamyka Street Fighter, który może się pochwalić sprzedażą na poziomie 49 milionów sztuk.
- Na przestrzeni 40 lat istnienia Capcomu, łączna sprzedaż gier firmy osiągnęła pułap około 500 milionów egzemplarzy.
Dodatkowo Capcom zaprezentował mapę przedstawiającą roczne wyniki sprzedaży swoich gier w poszczególnych krajach i regionach, za poprzedni rok fiskalny (który dobiegł końca 31 marca). Wynika z niej, że Polska znalazła się wśród 23 państw, w których liczba sprzedanych egzemplarzy gier Capcomu oscylowała w przedziale od 100 tysięcy do miliona.