Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2023, 08:49

Capcom chwali się wynikami sprzedaży swoich serii; Resident Evil liderem

Z okazji swoich 40. urodzin firma Capcom opublikowała infografikę, na której chwali się danymi o sprzedaży swoich flagowych serii, a także prezentuje wyniki gier w poszczególnych krajach. Polska nie ma się czego wstydzić, choć do czołówki jeszcze sporo jej brakuje.

Źródło fot. Capcom
i

11 czerwca firma Capcom obchodziła swoje 40. urodziny. Z tej okazji japoński producent i wydawca opublikował infografikę, na której podzielił się dotychczasowymi wynikami sprzedaży swoich gier, zwracając przy tym szczególną uwagę na swoje trzy flagowe serie.

  1. Palmę pierwszeństwa wśród marek Capcomu dzierży Resident Evil, który przekroczył próg 142 milionów sprzedanych egzemplarzy.
  2. Kolejna seria na liście, Monster Hunter, osiągnęła wynik sprzedaży na poziomie 92 milionów sztuk.
  3. Stawkę zamyka Street Fighter, który może się pochwalić sprzedażą na poziomie 49 milionów sztuk.
  4. Na przestrzeni 40 lat istnienia Capcomu, łączna sprzedaż gier firmy osiągnęła pułap około 500 milionów egzemplarzy.
Capcom chwali się wynikami sprzedaży swoich serii; Resident Evil liderem - ilustracja #1
Resident Evil, Monster Hunter i Street Fighter to trzy flagowe serie Capcomu. Źródło: Capcom

Dodatkowo Capcom zaprezentował mapę przedstawiającą roczne wyniki sprzedaży swoich gier w poszczególnych krajach i regionach, za poprzedni rok fiskalny (który dobiegł końca 31 marca). Wynika z niej, że Polska znalazła się wśród 23 państw, w których liczba sprzedanych egzemplarzy gier Capcomu oscylowała w przedziale od 100 tysięcy do miliona.

Capcom chwali się wynikami sprzedaży swoich serii; Resident Evil liderem - ilustracja #2

Mapa prezentująca wyniki sprzedaży gier Capcomu w poszczególnych krajach.Źródło: Capcom

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Capcom

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej