Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2009, 19:55

autor: Maciej Śliwiński

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek

Targi gamescom powoli zaczynają się na dobre. Jako pierwsza odbyła się konferencja Electronic Arts, na której zaprezentowano kilka świetnie zapowiadających się tytułów. W katalogu wydawniczym tej firmy na najbliższy czas znajdują się między innymi Mass Effect 2 oraz Dragon Age: Początek, wybrane przez Was do dziesiątki najbardziej oczekiwanych gier prezentowanych na targach w Kolonii.

Targi gamescom powoli zaczynają się na dobre. Jako pierwsza odbyła się konferencja Electronic Arts, na której zaprezentowano kilka świetnie zapowiadających się tytułów. W katalogu wydawniczym tej firmy na najbliższy czas znajdują się między innymi Mass Effect 2 oraz Dragon Age: Początek, wybrane przez Was do dziesiątki najbardziej oczekiwanych gier prezentowanych na targach w Kolonii. Co ciekawego zaprezentowali elektronicy podczas konferencji prasowej? Zapraszamy do lektury.

Jak przystało na ciekawie zapowiadającą się konferencję, na samym wstępie Electronic Arts zanotowało około dziesięciominutowe spóźnienie. Spotkanie z dziennikarzami rozpoczęło się od efektownego filmu ukazującego większość gier, które EA zaprezentuje podczas targów. Gości przywitał Jens Uwe Intat, a po chwili jego miejsce zajął Peter Moore. Oznaczało to nic innego, jak to, że jako pierwsze zostaną zaprezentowane produkcje ze stajni EA Sports. Na pierwszy ogień poszła FIFA 10.

FIFA 10

Najnowsza piłka nożna od EA Sports przyniesie spory powiew świeżości, zarówno w kwestii rozgrywki jednoosobowej, jak i trybu multiplayer. Gracze lubiący rywalizację z żywymi przeciwnikami dostaną zestaw narzędzi, które znacznie uatrakcyjnią rozgrywkę. W zabawie sieciowej zostanie zaimplementowany tryb automatycznego wyszukiwania gier, uwzględniający parametry określone przez samego gracza. Jest to ukłon w stronę fanów serii, którzy prosili o tego typu rozwiązanie. Rozgrywka sieciowa wzbogaci się również o regionalne ligi i rankingi przeznaczone dla graczy z całego świata.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #1

Pozostałe nowości dotyczą gameplaya w FIFA 10. EA w tegorocznej edycji postarało się, by zachowania graczy były jeszcze bardziej realistyczne i odpowiadały tym znanym z piłkarskich boisk. Znacząco poprawiono między innymi reakcje piłkarzy grających w ataku, w najnowszej FIFIE będą lepiej ustawiali się na pozycjach i szukali okazji strzeleckich. Podczas gry mogą się również zdarzać sytuacje, w których piłkarze będą starali się powstrzymać akcję przeciwnika w jakikolwiek sposób (przykładowo gdy będziemy oddawać strzał na bramkę, obrońca będzie się starał zablokować go za wszelką cenę). Na zaprezentowanych materiałach wideo wyglądało to bardzo realistycznie, podobnie jak nowe animacje zachowania bramkarzy, które wreszcie przypominają ruchy prawdziwych goalkeeperów. Znacząco urozmaicono również możliwości poruszania się i dryblingu, który w FIFIE 10 będzie można prowadzić w każdym kierunku boiska, a nie do tej pory w ośmiu wyznaczanych przez kursory naszego kontrolera.

Demo najnowszej symulacji piłki nożnej od Electronic Arts dostępne będzie już 10 września.

EA Sports Active

Jeden z najbardziej sztandarowych produktów EA Sports zaprezentował Peter Moore wspólnie z Katariną Witt, dwukrotną mistrzynią olimpijską. Początkowo Moore pochwalił się, że wydana w maju gra sportowa sprzedała się w ilości 1,8 miliona egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że EA kończy prace nad dodatkiem do EA Sports Active o podtytule More Workouts. Gra zadebiutuje w listopadzie i będzie oferowała ponad 35 nowych ćwiczeń, które będzie można ze sobą łączyć w serie. Prezentację zakończył pokaz jednego z nich, w którym aktywny udział wziął sam prezes EA Sports oraz wspomniana Katarina Witt.

Sims 3

Seria najpopularniejszych gier z katalogu wydawniczego Electronic Arts sprzedała się do tej pory na świecie w ilości ponad 100 milionów kopii. Tą mało zaskakującą informacją Julie Turner ze studia Redwood, odpowiedzialnego za deweloping tej gry, rozpoczęła prezentację pierwszego dodatku do Sims 3. Zanim przeszła do konkretów dotyczących rozszerzenia, pochwaliła się jeszcze, że do tej pory gracze Sims 3 stworzyli setki tysięcy simów, ponad 45 milionów rozmaitych przedmiotów zostało do tej pory pobranych ze stron związanych z grą, a strona The Sims na serwisie YouTube jest najpopularniejszym sponsorowanym kanałem na tej witrynie hostującej wideo. Podobnie sytuacja ma się z simsową stroną na Twitterze. Tyle chwalenia się, pora na konkrety.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #2

Dodatek do The Sims 3, zatytułowany World Adventures, zadebiutuje 16 listopada tego roku. Stworzone przez nas Simy nie będą już żyć w jednym mieście, a dostaną szansę podroży w znane miejsca na świecie. Odwiedzimy między innymi Egipt, Francję czy Chiny. Trailer prezentujący zapowiedziany dodatek pokazał Sima zwiedzającego egipskie piramidy i uciekającego przed... mumiami. Dodatkową atrakcją ma być fakt, że czołowe gwiazdy muzyki pop nagrają do World Adventure piosenki w języku Simów. Do tej pory ujawniono, że na współpracę z Electronic Arts zdecydowały się między innymi Stefanie Heinzmann, Nelly Furtado czy formacja Young Punx. Więcej artystów ma zostać ujawnionych w następnych miesiącach.

Battlefield Bad Company 2

Simsy 3 zakończyły casualową część konferencji, a EA przeszło do prezentacji kilku bardziej zaawansowanych tytułów. Pierwsze miejsce wśród nich zajął Battlefield: Bad Company 2, który został szeroko omówiony przez Patricka Soederlunda, ze szwedzkiego studia DICE odpowiedzialnego za prace nad tą grą.

Najważniejszą informacją jest data premiery. Bad Company 2 zadebiutuje na rynku europejskim 5 marca 2010 roku, a gracze z USA przystąpią do zabawy trzy dni wcześniej. Jest na co czekać, bo szczegóły podane przez przedstawiciela DICE prezentowały się okazale. Bad Comapny 2 ma przede wszystkim zrewolucjonizować rozgrywkę w trybie multiplayer, która jeszcze mocniej będzie nastawiona na walkę z wykorzystaniem pojazdów, do których dołączą między innymi helikoptery.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #3

Jeśli chodzi o inne aspekty związane z sieciową rozgrywką, gra ma do maksimum wykorzystywać możliwości współpracy wszystkich członków składu – tylko w ten sposób będzie można osiągnąć konkretne cele podczas zmagań wieloosobowych. Bonusami za współpracę z innymi graczami mają być między innymi ekskluzywne achievementy oraz inne dodatki.

Zaprezentowany na koniec pokazu trailer kolejny raz udowodnił silę silnika Frostbite opracowanego przez DICE. Gra wygląda niesamowicie realistycznie, szczególne wrażenie robią między innymi eksplozje. Zresztą praktycznie całe otoczenie w grze będzie podatne na zniszczenia, odwzorowując realne warunki współczesnych konfliktów zbrojnych. Pojedyncze budynki będzie można zrównać z ziemią, a ingerencję w świat sprytni gracze wykorzystają do taktycznych celów. Przykładowo snajper, robiąc dziurę w ścianie jakiegoś budynku, stworzy sobie świetny punkt do ostrzału wroga.

Brutal Legend

Tim Schafer, ojciec chrzestny tego metalowego projektu, zaprezentował po raz pierwszy w Europie rozgrywkę sieciową z tej świetnie zapowiadającej się gry. Pokazano przede wszystkim kilka broni, których będziemy używać w Brutal Legend. Kombosy za pomocą podstawowego uzbrojenia, topora, będą się nieco zmieniać w zależności od tego, w którym kierunku spoglądać będzie prowadzony przez nas bohater. Pierwsza z gitar, Clementine da nam możliwość przeprowadzania kilku pirotechnicznych ataków z wykorzystaniem ognia.

Pokazano również możliwości samochodu, za pomocą którego będzie można przejechać przeciwników. Co ciekawe, auto głównego bohatera będzie również można tuningować, przykładowo zmieniając lakier. Wykonanie każdej misji pozwoli nam odblokować kolejnych sprzymierzeńców, którzy razem z Eddim będą przemierzać świat gry. Każdy z nich będzie posiadał wyjątkowe i charakterystyczne tylko dla siebie ataki.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #4

Już we wrześniu udostępnione zostanie demo Brutal Legend. 17 dnia tego miesiąca wszyscy użytkownicy Xbox Live oraz PlayStation Network będą mogli je pobrać. Jak zapowiedział Tim Shafer, będzie zawierało między innymi wszystkie bronie dostępne w grze oraz solidną dawkę heavy metalu. Premiera gry w październiku.

Dante’s Inferno

Kolejną oczekiwaną produkcję będącą w planie wydawniczym Electronic Arts zaprezentował Justin Lambros. Podobnie jak w przypadku Bad Comapny 2, podano datę premiery tej bazującej na Boskiej Komedii produkcji. Dante’s Inferno trafi na sklepowe półki 9 lutego w Stanach Zjednoczonych, a w Europie 12 lutego.

Prezentacja Dante’s Inferno skupiła się przede wszystkim na pokazaniu, jak dokonywane przez nas wybory będą wpływać na rozgrywkę. Wszystkie podjęte przez gracza decyzje podczas przemierzania piekielnych kręgów rozwiną nasze pozytywne lub negatywne cechy. Jeśli pokierujemy postacią tak, aby była dobra, nasze ataki będą „święte”, w przypadku negatywnych cech - piekielne. Każdy rodzaj combosa będzie miał inną animację, w zależności od tego, jaką drogę rozwoju wybraliśmy. O tym, w którym kierunku podążymy, zadecyduje sposób, w jaki traktować będziemy napotkane postacie. Główny bohater otrzyma możliwość ukarania ich lub uwolnienia – w tym przypadku również ujrzymy adekwatną animację.

Mass Effect 2 , Dragon Age: Początek i Star Wars: The Old Republic

Po zakończeniu prezentacji Dante’s Inferno główną scenę Palladium zdominowali na kilkanaście minut przedstawiciele BioWare, ujawniając kilka nowości dotyczących trzech zapowiadających się na wielkie hity gier RPG przygotowywanych przez to studio.

Niestety w przypadku Dragon Age: Początek powtórzono większość informacji, które znamy od dawna: osadzona w epickim świecie opowieść, w której czasem trzeba stanąć po złej stronie, każdy wybór ma swoje konsekwencje w przyszłości, a gracze w zależności od wybranej profesji i klasy postaci rozpoczną grę w zupełnie inny sposób. Pokazano za to nowy trailer, który zebranych w hali dziennikarzy powalił na łopatki. Zobaczyliśmy zrealizowaną z iście epickim rozmachem wielką bitwę z udziałem orków, ludzi i smoków. Warto również dodać, że edycja kolekcjonerska będzie zawierała dodatkową grywalną postać oraz zbroję do wykorzystania również w Mass Effect 2.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #5

W przypadku Mass Effect 2, Ray Muzyka ujawnił przede wszystkim, że studio w znaczący sposób poprawiło system kontroli nad prowadzoną drużyną. Zresztą stworzona przez nas ekipa ma mieć tym razem o wiele większe znaczenie w trakcie gry. Często od naszych towarzyszy i ich lojalności będzie zależał los kapitana Sheparda i jego szanse na przeżycie. Podjęte przez gracza decyzje wpłyną znacząco na otrzymywane w trakcie gry doświadczenie. Ujawniono również jedną nową lokację, Stację Kosmiczną Omega, a pokazany publiczności trailer odkrył nową postać – brutalnego i nieprzewidywalnego przedstawiciela rasy Krogan, który dołączy do naszego zespołu. Film potwierdził to, czego spodziewaliśmy się od dawna – gra będzie mroczna, nieprzewidywalna i w dużej mierze opierająca się na współpracy między członkami drużyny.

Najbardziej zawiedzeni mogą czuć się wszyscy, którzy oczekiwali na jakieś przełomowe informacje dotyczące Star Wars: The Old Republic. Jedyną nowością, która jednak budzi wrażenie, jest to, że gra zostanie w pełni zlokalizowana na potrzeby rynku niemieckiego i francuskiego. Oznacza to mniej więcej tyle, że w pierwszym w historii MMORPG, gdzie każda postać będzie miała swój głos, usłyszymy aktorów mówiących po angielsku, niemiecku i francusku. I tyle – pokazano nawet stary trailer, znany już z targów E3, jednak tym razem w niemieckiej wersji językowej.

Need for Speed Shift

Konferencję prasową zakończył pokaz dema Need for Speed Shift. Wprawdzie kolejny raz nie zaprezentowano zbyt wielu nowości i raczej powtórzono znane już wszystkim informacje, jednak wielu wirtualnych kierowców ucieszy fakt, że gra swoją premierę będzie miała już we wrześniu tego roku. Jak zwykle początkowo trafi do sklepów w Stanach Zjednoczonych – 15 września, a dwa dni później nastąpi światowa premiera tego tytułu.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #6

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że wszystkie trasy dostępne w grze zostały przygotowane na podstawie tysięcy zdjęć i mają wiernie oddawać swoje realne pierwowzory. Ujawniono również, że profil kierowcy będzie w jasny sposób pokazywał jego preferencje dotyczące sposobu jazdy. Przykładowo za agresywne zachowanie za kółkiem gracz otrzyma dodatkowe punkty, podobnie jak za jazdę po wyznaczonym przez system asyst idealnym torze.

Relacja z konferencji Electronic Arts na gamescom - szczegóły na temat FIFA 10, Bad Company 2, Dante’s Inferno, Mass Effect 2 i Dragon Age: Początek - ilustracja #7