Microsoft kazał anulować Redfall na PS5. Tryb offline jest w planach
Redfall może dostać tryb gry poza siecią, ale wersję na PlayStation 5 pogrzebała interwencja Microsoftu.
Sieć obiegły dwie interesujące wieści na temat kolejnej gry studia Arkane. Pierwszą z nich jest potwierdzenie, że twórcy Redfalla pracują na umożliwieniem graczom zabawy bez połączenia z siecią.
Redfall jednak nie zawsze online?
Informację przekazał serwis Eurogamer, który odbył rozmowę z Harveyem Smithem, reżyserem Redfalla. Twórca zapewnił, że studio wzięło sobie do serca negatywną reakcję fanów i zdaje sobie sprawę z potencjalnych problemów, jakie może graczom sprawić konieczność stałego połączenia z Internetem podczas gry (na przykład gdy mają słabsze łącze lub „rywalizują” o nie z rodziną).
Dlatego też zespół Arkane Studios bada, czy jest sposób na umożliwienie gry w Redfall poza siecią. Smith nie mógł niczego obiecać, ale zapewnił, że twórcy aktywnie pracują nad dodaniem takiej opcji.
Redfall na PS5 był w planach
Drugą kwestią, która wypłynęła dziś na światło dzienne, jest sprawa wydania Redfalla na PlayStation 5, które miało zostać anulowane po przejęciu Bethesdy (właściciela Arkane) przez Microsoft. Tu również źródłem jest Harvey Smith, który wspomniał o tym w wywiadzie dla serwisu IGN France.
Według reżysera zaraz po wchłonięciu przez giganta z Redmond pracownicy Arkane Studios usłyszeli, że mają skupić się na PC, XSX/S oraz Game Passie, a nie PlayStation 5. Nie sprecyzował, na jakim etapie był Redfall w wersji na tę platformę, ale najwyraźniej Sony dostało kolejny powód, by nie ufać Microsoftowi.
Co ciekawe, Smith nazwał to „rozsądną decyzją”, bo rezygnacja z jednej odmiennej platformy nieco odciążyła dewelopera. Twórca wierzy też, że dzięki Game Passowi Redfall może stać się „największą grą” w historii studia, kiedy zadebiutuje 2 maja.