Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2020, 17:50

Recenzje Ghostrunner - trudnej, ale bardzo dobrej polskiej gry

Jutro zadebiutuje Ghostrunner, czyli polska gra w klimatach cyberpunku. Tytuł może i nie będzie rywalizować z Cyberpunkiem 2077, ale pierwsze recenzje dają do zrozumienia, że to bardzo dobra produkcja.

W ostatnich latach na dźwięk słów „Polska” i „cyberpunk” myśli graczy musiały wędrować ku Cyberpunkowi 2077. Niemniej dzieło studia CD Projekt RED to nie jedyna rodzima produkcja osadzona w klimatach ponurej przyszłości. To także debiutujący jutro Ghostrunner, który doczekał się już pierwszych recenzji. Uwzględnia to nasz tekst, do którego odnośnik zamieściliśmy poniżej.

Ghostrunner – wybrane recenzje:

  • GRYOnline.pl – 8/10
  • GameBlog.fr – 9/10
  • God is a Geek – 9/10
  • Game Revolution – 4,5/5
  • Shacknews – 9/10
  • Destructoid – 8,5/10
  • IGN – 8/10
  • PCGamesN – 8/10
  • Wccftech – 8/10
  • GameSpot – 7/10

Krakowskie studio One More Level ma powody do dumy. Ghostrunner to znakomita produkcja, a nie – jak mogliby podejrzewać co więksi cynicy – próba podpięcia się pod wyczekiwany tytuł zespołu CD Projekt RED. Niemniej nie jest to gra dla każdego, a to za sprawą wysokiego poziomu trudności. Nie dziwi to w kontekście systemu „jedno celne trafienie – jedna śmierć”, stosującego się tak do wrogów, jak i postaci gracza. Nieco łagodzi to hojność twórców w zakresie punktów zapisu, ale widać, że część recenzentów była „lekko” sfrustrowana po przeprawie z grą. Nie wszyscy byli też zachwyceni fabułą, a tu i ówdzie pojawiły się wzmianki na temat błędów i przymusowego zamykania programu.

Niemniej gra wynagradza te bolączki z nawiązką i trudno znaleźć tekst, którego autor nie rozpływałby się w zachwytach nad Ghostrunnerem. Walka z wrogami jest precyzyjna i niezmiernie satysfakcjonująca, podobnie jak intensywne sekwencje z wykorzystaniem parkourowych akrobacji. Swoje dokłada też oprawa audiowizualna. Część recenzentów określa Ghostrunnera jako prawdziwie next-genową produkcję, a wielu z nich wspomina także o znakomitej muzyce i efektach dźwiękowych, doskonale współgrających z dynamiczną akcją na ekranie. Co ważne, nie odbiło się to na działaniu gry. Przeciwnie, tu i ówdzie zespół z Krakowa zebrał pochwały za świetną optymalizację, aczkolwiek nie wszyscy precyzują, czy chodzi o wydanie na komputery osobiste, czy też na jedną z konsol.

Podsumowując, Ghostrunner to kolejna polska produkcja, o której możemy mówić z dumą. Miejmy nadzieję, że do czasu premiery Cyberpunka 2077 tytuł znajdzie wielu nabywców. Gra ukaże się jutro na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch, a w przyszłym roku także na PlayStation 5 i Xboksie Series X/S.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej