Reaktywacja marki Project Gotham Racing coraz bliżej
Marka Project Gotham Racing nie jest rozwijana od 2007 roku. Wówczas to na rynek trafiła czwarta część cyklu – ostatnia jaką opracowało studio Bizarre Creations (obecnie własność Activision). Z informacji przekazanych przez Toma Burta, wiceprezesa koncernu Microsoft, wynika jednak, że jej reaktywacja ciągle jest bardzo realna.
Marka Project Gotham Racing nie jest rozwijana od 2007 roku. Wówczas to na rynek trafiła czwarta część cyklu – ostatnia jaką opracowało studio Bizarre Creations (obecnie własność Activision). Z informacji przekazanych przezToma Burta, wiceprezesa koncernu Microsoft, wynika jednak, że jej reaktywacja ciągle jest bardzo realna.
Źródłem tych wieści jest oficjalny blog firmy motoryzacyjnej Tesla Motors, zajmującej się produkcją tzw. Roadsterów. Na jego łamach Burt zamieścił relację z sesji dźwiękowej, w której główną rolę odegrał posiadany przez niego model samochodu napędzany silnikiem elektrycznym. Nagrania zostały przeprowadzone w październiku tego roku.
Bryka Toma Burta.
W relacji czytamy, że w sesji towarzyszyli mu pracownicy dwóch studiów deweloperskich podlegających Microsoft Game Studios. Jedno z nich to Turn 10 – ekipa odpowiedzialna za markę Forza Motorsport. Drugie z kolei jest według Burta wewnętrznym studiem Microsoftu, które zajmuje się właśnie rozwojem cyklu Projekt Gotham Racing. Realizatorzy zdobywali w ten sposób niezbędne informacje na temat elektrycznych samochodów Tesla Roadster (póki co nie wdrożono ich do FM3, lecz być może takowy model trafi do gry w formie dodatku DLC).
Nie są to oczywiście pierwsze plotki na temat Project Gotham Racing 5. Już dwukrotnie w spekulacjach jako głównego kandydata do procesu dewelopingu „piątki” wybierano Turn 10.
Przypominamy, że cykl PGR zapoczątkowany został na pierwszym Xboksie w 2001 roku. Od tamtej pory na rynku pojawiły się jeszcze trzy kolejne odsłony, z których zdecydowanie najlepszą była ta ostatnia, wydana w 2007 roku. W połowie bieżącego roku dowiedzieliśmy się, że cykl sprzedał się w ponad 7 milionach egzemplarzy. Duża popularność marki była zaskoczeniem dla samych twórców, którzy w przypadku pierwszej odsłony liczyli po cichu na sukces na poziomie 500 tysięcy egzemplarzy („jedynka” przekroczyła ich oczekiwania czterokrotnie).
Oryginalni producenci PGR – zespół Bizarre Creations – zostało przejęte za 67,5 miliona dolarów przez koncern Activision. Studio kończy powoli prace nad swoją nową marką, Blur na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 (przynoszacą na myśl Burnouta). Premiera w kwietniu 2010 roku.