Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2019, 19:49

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny

Gracze odkryli przyczynę jednego z ciekawszych błędów w pecetowym wydaniu Red Dead Redemption 2. Podczas zabawy na komputerach osobistych Arthur Morgan błyskawicznie traci na wadze. Powodem okazała się… większa wydajność PC.

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny - ilustracja #1
Red Dead Redemption 2 na PC jest równie piękne, co pełne błędów.

Premiera Red Dead Redemption 2 na komputerach osobistych mogła przebiec o wiele lepiej. Wie o tym każdy, kto spotkał się z jednym z wielu błędów powodujących przymusowe zamknięcie się gry albo wręcz nie pozwalających na jej uruchomienie. Najgorsze z nich rozwiązały kolejne patche, niemniej wciąż pozostaje garść mniej lub bardziej irytujących niedoróbek. Jedna z nich dotyczy… metabolizmu Arthura Morgana. Gracze zauważyli, że rdzenie reprezentujące zdrowie, kondycję oraz tzw. Zabójczy instynkt opróżniają się znacznie szybciej w wersji PC niż na konsolach. W teorii częste posiłki powinny temu zapobiec, jednak w pecetowym wydaniu bohater zaczyna błyskawicznie tracić na wadze bez względu na ilość przyjętego pożywienia.

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny - ilustracja #2
Rockstar znalazł ciekawy sposób na walkę z otyłością w grze.

Sprawą zainteresował się jeden z użytkowników serwisu Reddit o pseudonimie Jimmyoneshot. Po porównaniu z wydaniem na PlayStation 4 zauważył, że rdzenie zużywane są aż czterokrotnie szybciej podczas zabawy na komputerze. Jak łatwo zgadnąć, skutecznie zepsuło to wrażenia z rozgrywki, ale też naprowadziło internautę na przyczynę całego problemu. Na pececie gracza Red Dead Redemption 2 działało w 120 klatkach na sekundę – cztery razy szybciej niż na konsoli. Po dalszych testach, uwzględniających ograniczenie liczby FPS-ów do 30, użytkownik uzyskał pewność. Okazało się, że gra powiązała metabolizm bohatera z liczbą wyświetlanych klatek na sekundę. Dodatkowym potwierdzeniem okazała się próba zabawy w 160 klatkach FPS-ach. Efekt – rdzenie opróżniały się całkowicie w ciągu zaledwie minuty.

Błędy spowodowane powiązaniem mechanik z prędkością wyświetlania animacji nie są niczym nowym. Fani Dark Souls mogą pamiętać podobny problem z pecetowego wydania drugiej odsłony cyklu, powodujący, że bronie traciły wytrzymałość w zastraszającym tempie. Jednak w RDR2 nie ogranicza się to tylko do jednego elementu. W wątku założonym przez Jimmyoneshota gracze podają inne przykłady przyśpieszonego upływu czasu na PC: błyskawicznie przemijające burze, pory dnia trwające chwilę itd. Wypada więc dopisać to do długiej listy błędów, którymi uraczył pecetowców western Rockstara.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej